fredag 5 april 2013

Alternativ till tacos...

Tonåringen önskar Tacos varenda dag, men på fredagar så brukar vi tillmötesgå hans önskningar, att äta denna Mexicansk/svenska favorit. Jag har ledsnat på detta, faktiskt och idag så hittade jag en ersättare, nämligen Dumplings. Kanske ingen nyhet för vissa men för mig, har inte sett dem i frysdisken på min lokala butik innan.
 
1. Koka lite Asiatiskt ris!
 
2. Gör en söt sur sås. Enkelt och gott!
 
3. Stek/ ånga dumplingsarna enligt beskrivningen.
 
 
4.Njut av Japansk mat! 
Sååå Gott!
Fast tonåringen ville ha sin traditionella fredagsrätt och varför inte, bara jag slipper.
Sayonara!




4 kommentarer:

  1. Mmmmm, ser jättemumsigt, har jag aldrig testat.
    Ha en härlig fredag. Kram, Cat

    SvaraRadera
  2. Aldrig testat, men det såg gott ut! Här har vissa ätit ansjovisrulle, vissa crepes och vissa pannkakor... ;)
    Trevlig helg!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Vad spännande!! Ser jättesmaskigt ut! Men vad är det i dem??

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. Det ser verkligen gott ut! Jag måste pröva någon gång.
    Susanne

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!