torsdag 19 juli 2012

Tunna bröd..


I går kväll skulle vi äta räkor, men hade inget passande bröd hemma. Då gjorde jag eget tunnbröd i stekpannan. Väldigt uppskattat kan jag lova och väldigt enkelt.
Jag brukar bara göra en halv sats eftersom vi är så få. Passar jättebra till Tacos också.
Tunnbröd i stekpanna
Källa:

Mitt recept:


  1. Arbeta ihop vetemjöl, salt och filmjölk Tillsätt olivoljan för smidigare deg.
  2. Dela i 10-12 delar. Kavla ut varje del så tunt du kan på mjölat bord.
  3. Grädda brödet i en torr stekpanna på medelvärme i 3 1/2-4 minuter. Vänd efter 1-2 minuter.
Kram!


5 kommentarer:

  1. Kallas stompa i Dalom! Jättegott!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Visst är det ett smidigt bröd att göra. Jag brukar göra den degen hemma och sedan tar jag med "klumpen" ut när vi har tex. picknick med barnbarnen. Lindar på pinnar små "korvar" och steker över öppen eld. mycket uppskattat.
    Må gott och kram.

    SvaraRadera
  3. Vilket bra recept! Får testas vid tillfälle!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag som inte bakar så ofta tycker om när det är enkla recept!
    Vilken snygg tapet ni valt till fondväggen.

    Ha en skön helg!
    Agneta

    SvaraRadera
  5. Låter smaskigt och inte allt för svårt. Det får bli till att pröva! Ha det gott coh tack för tipset! Pernilla

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!