fredag 1 januari 2016

Jag lovar...

via
Ja det gör jag ju alltid när det blir ett nytt år, lovar att nu jäklar ska det bli bot och bättring. Det ska det faktiskt bli. Jajamensan jag lovar. Ha Ha!  


Nej STOPP! varför ska man hela tiden tycka att man är så dålig, att man ska bli bättre på saker och ting. Jag kan väl få duga som jag är?  Jag kan väl få ha några kilon extra, kan vara bra ifall det blir nöd. Jag kan väl få träna när jag tycker det är roligt och inte ha dåligt samvete för de gånger jag hellre ligger i soffan och myser. Jag kan väl få ha det lite rörigt i skåp och lådor bara jag hittar det jag behöver ha. Faktiskt, jag ska banne mig inte lova ett endaste dugg bot eller bättring. Det får bli som det blir så det så. 

Jo jag ska träna på en sak, träna på att tänka att jag är betydelsefull, att jag duger och att jag är omtyckt precis så som alla andra är i min omgivning. Det mina vänner, det lovar jag av hela mitt hjärta. En sak till bara... Jag hade en jättetrevlig nyårsafton och jag hoppas att ni hade det också. Mer om det senare för kameran är kvar hos värdfolket. Fniss!

5 kommentarer:

  1. Så klokt Pia! Kunde inte sagt det bättre själv. Nu tycker vi oss, precis som vi är:)

    God fortsättning på ett fint och bra nytt år.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ett perfekt tal, det är insidan som räknas!!!
    Önskar Dig ett härligt 2016 fylld av kärlek, kam Kate

    SvaraRadera
  3. Kloka ord från en klok kvinna :) Jag kan bara hålla med,
    vi är bra som vi är !!!
    Önskar dig en fin start på det nya året.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Hallå där och Gott Nytt År!
    Vilka kloka ord...jag ska minsann också träna på att vara snällare mot mig själv...;)
    Har nyss varit jätte snäll o ätit glass å nu ska jag nog snart vara ännu snällare o hämta chips o dipp...hehe...
    Kraaaam Katarina

    SvaraRadera
  5. Tack för de orden! Tror ju alltid att alla andra har så mycket mer ordning och bättre kontroll! Nu ska jag också bli snäll mot mig själv! / Siv

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!