lördag 25 mars 2017

Tapas och tussilago.

Man blir så glad av att ha små solar på köksön. Tussilago eller hästov som den heter på svenska. 

Har läst att man använde bladen till att häva hosta med förr i tiden. Kanske jag skulle testa det, fniss. Fast man får ju vänta att tag på själva bladen. Nej skämt å sido men kanske lite Tapas kunde skrämma iväg bacillerna tänkte jag. Jo men så är det, baciller är livrädda för Tapas. Hi Hi!

 Testar i alla fall för även om det inte fungerar så är ju Tapas väldigt, väldigt gott. Jag prövade för första gången att linda bacon runt dadlar men det var inte något som föll oss i smaken alls. Kanske kan bero på att jag använde kycklingbacon. 

Sen marinerade jag musslor med lite vinäger, olja och gräslök. Fixade några crostinis och lagade en kantarellstuvning som jag fyllde krustaderna med. 

Mjukost och stenbitsrom i några och så upp med några feferoni i en skål och tapenade på bordet. Oliver så klart, och rökt lax det slinker lätt ner. 

Jag tog lite gräddfil som jag blandade med remouladsås på tub,kryddade med citronpeppar till en dippsås. 

Ja det var väl det vi hade. Till detta drack vi lite Italienskt bubbel Pizzolato. 


Om det hjälpte? Ja liiiite kanske. Nu ska jag ta tag i ett enkelt projekt. Om det blir bra så visar jag i morgon. 
Trevlig Lördag ni alla mina fina läsare och följare.
💗💗💗






2 kommentarer:

  1. Härligt och gott med tapas! Ser fantastiskt fint ut!
    Inga tussilago här än, ni ligger nog lite före oss i vårtiden!
    Ha en fin dag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Det kallar jag fredagsmys! Jag åt lasagnerester från torsdagen. Suck.

    Ha en fin fortsättning på helgen!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!