söndag 5 februari 2017

vårlängtan

Här sitter jag och toklängtar efter blommor, sol och vår.
 
Känner mig så eländig och vissen på grund av förkylningen. Ni vet när man inte kan ligga ner för man blir så täppt att det knappt går att andas. Nej då är det mysigt att sitta och titta på sina trädgårdsplaner och längta.



Ja så här hoppas jag att det ska se ut om ett tag. Roligt att göra så här för jag brukar glömma bort vad och var jag satte ner i jorden. Men så har var det tänkt i alla fall.

Byggnaden med de dåliga brädorna eller om det nu är plank är inte våran. Därför vill jag dölja det med lite blommor och blad. Spaljén har jag svetsat ihop en varm och solig dag för några år sedan. 
Runt syrenerna så satte vi ner över 200 krokusar. Hoppas att det ska se ut ungefär så här.
Nu vankas det visst bananpannkaka här till frukost. Hoppas att jag känner smakerna. Aaaatjhooo!!!

6 kommentarer:

  1. Min längtan eter vår/sommar blev nu ännu större... Så smart att göra ett fotocollage på vad man planterat, och där kommer det bli vackert!!
    Skänken var superfin, och bubblet såg mer än lockande ut!!!
    Önskar Dig en skön söndag med en stor krya-kram // Kate

    SvaraRadera
  2. Vilken smart grej att göra så här med bilder. Hoppas det kommer upp sådär fint nu med. Krya på dig.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Åh vem längtar inte efter våren och värmen! Tittar ut genom mitt köksfönster mot garageväggen och en rabatt som liknar din. Får väl också drömma som du och tänka mig blommorna och färgerna som kommer. Bara att hålla ut...
    Ha en fin söndag.
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  4. Just den här veckan känns ju våren väldigt långt borta. Disigt, på gränsen till dimmigt, småregn, nollgradigt och riktigt ruggigt. I dag har det till råga på allt kommit ett vitt puder på marken. Jag får trösta mig med växthuset istället :-)
    Det blev fint med skåpet! Krya på dig och ha de så gott du kan. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Håller med! Här är en till som längtar efter vår och värme :) Det kommer bli så galet fint i dina rabatter! =)
    Å så snyggt det blev i hallen! Vi har den där möbeln fast som sideboard i köket och som skoskåp i groventrén. Alltså från samma möbelserei och samma butik ;) Tycker ändå att kvaliteten är rätt ok om man tänker på priset :) Vi har nog köpt båda på rea också, om jag inte minns fel ;)
    Kram och krya på!
    /Maria

    SvaraRadera
  6. Ja jag känner mig också vissen och ute snöar det idag!! Man kan ju hålla sig för skratt...
    Perfekt att kunna planera sin rabatt som du har gjort, smart tips! Krya på dig nu, vila ordentligt.
    Kram från Titti Trött

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!