onsdag 28 december 2016

Hälsolivet, ett herrans liv.

Heeej! I dag hade jag en intressant chat angående hälsa, trender, fakta och vetenskap. Jag har ju som ni förmodligen vet jobbat med just detta och brinner för ämnet hälsa och välbefinnande. 

Vilket jag anser skiljer sig väldigt mycket från begreppet hälsa&skönhet. Då tänker jag på kroppsfixering och någon sorts typ av att man måste duga/passa in.

 Vi besökte en nyöppnad butik idag som sålde närproducerat, ekologiskt och bra för hälsan prylar. Roligt att någon vågar satsa och öppna en sådan butik i ett relativt litet samhälle som det vi var i. 

Jag tänker mycket på vad jag äter och tillbringar mycket tid i köket. Älskar köket och atmosfären där. 

Bänkarna som svämmar över med lite av varje och dofterna, åhh dessa härliga dofter av kryddor, bakat, möglig apelsin, Ja, då vet man ju att något är galet liksom. 

En present från en vän som semestrat i Spanien. Inte särskilt närproducerat men ändå.
Det var det. Nog om hälsan för idag. Nu måste jag ju bara berätta att vi köpte den där soffan. Jaaa tänk va?  Fast det är nog lite hälsosamt det med, för lycka och glädje har stor betydelse för välbefinnandet dvs. hälsan. 

Vasen däremot var inte alls så fin som jag hoppats på. Den påminde mig om en badrumslampa i plast. Fniss. Gör inget alls för jag klarar mig så bra utan. Nu gäller det bara att få gamla soffan såld. Hoppas ju på återbruk så klart för den är inte så gammal och kan fungera länge än. Sedan hoppas jag hitta ett retrobord i teak på loppis. Hoppas kan man ju alltid.
Pia Gustafsson

2 kommentarer:

  1. Spännande med en ny "hälsobutik" :-) Hälsan är ju det viktigaste vi har.
    Blir spännande att se hur det lir med er nya soffa :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Kikar in för att önska dig ett Gott Nytt År !
    Nu ska jag läsa ikapp lite hos dig :)
    Kram Pia

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!