onsdag 9 november 2016

Kurbitsmålning.

Ja jag vet att man borde nämna presidentvalet och ha en åsikt. Men det tar vi en annan gång. Jag målade ju en piassavakvast för ett tag sedan. Det var riktigt roligt faktiskt. 


Jag fick en kommentar av en kär gammal vän om att jag borde måla fler och sälja på julmarknaden här i byn. Röda korset undrade också om jag ville skänka en till deras lotteri.

Ett frö såddes i min hjärna. Så hej och hå,  nu jäklar ska jag måla kvastar tänkte jag. Bra terapi faktiskt, jag känner mig glad och skingrar tankarna. Självklart så målar jag några små också för alla kan ju hjälpa till med att sopa snö. Så fick jag syn på dalahästen i fönstret, den svarta och tänkte att Jo men det där kan jag ju testa. 


Grymt nöjd med resultatet för att vara första försöket. Jag vet, jantelagen men den skiter jag i faktiskt. Jag är nöjd. 



Hoppas bara någon vill köpa. Hi Hi! Annars har jag kvastar så det räcker för tid och otid.
Pia Gustafsson

3 kommentarer:

  1. Snyggt!!! Bra jobbat! För det ÄR inte lätt att måla kurbits! Jag vet, har ju gjort det själv! Det ser så lätt ut när de gör det i Nusnäs... ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Jättefint tycker jag att det blev.
    Mamma C

    SvaraRadera
  3. Jättefina kvastar du har målat! Kul att du tittade in hos mig och tack för din kommentar! Välkommen igen!
    Kram, Ann

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!