lördag 5 november 2016

Det blir en dag i köket

Här skiner sola i dag. Jag skiner lite jag med faktiskt. 

Tycker det ska bli så roligt att laga goda maträtter och småfixa lite innan gästerna kommer i eftermiddag. Man anstränger sig lite extra och piffar till det både här och där. Surdegsbrödet blev bra för att vara första försöket tycker jag. 

Älskar när det doftar nybakat och när det puttrar i grytorna. Fast jag ska inte vara i köket hela dagen, nopp. Det ska bli ett besök i minneslunden också och tända ett ljus för bror min och alla andra som lämnat oss.



Jag ska bjuda brorsan på en liten hutt. Ja jag brukar göra det ibland och idag tycker jag att han ska få en skvätt limoncello. Jag sätter mig där på bänken och så kastar jag ut lite i lunden och tar en klunk själv. 

Hörde just på radion att man kunde ta med ett extra ljus och tända där det inte finns något ljus. Fin tanke. 

 Nej nu tar vi tag i dagen. På med förklädet bara och kör.

Tjingeling!
Pia Gustafsson

2 kommentarer:

  1. Ja, det var ju en fin tanke, det är rätt många gravar som står där mörka och ensamma, det ser så sorgligt ut på något vis...

    Önskar dig en fin dag (vilket fint kök du har förresten!)
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Men ååå... ditt kök är så fint och det ser så mysigt ut att sitta där vid ön och bara glo... då du bakar o lagar.....
    Å vilket fantastiskt fint sätt att hylla/minnas din bror på....hoppas ni hade en fin stund där i minneslunden..

    Kram du fina!
    Katarina

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!