söndag 6 november 2016

Blomma av porslin.

Söndags seg är jag idag. Satt och snackade livets väsentligheter med dom finaste till fram på småtimmarna. 

Ja och så det goda Italienska vinet på det. Ni begriper väl hur det känns. Trevligt var det och gott. Ja kanske inte alla tyckte det men ändå. Har en rysligt kräsen pappa som tydligen inte tål Italiensk mat. Nåja han blev mätt i alla fall och gillar man inte det Italienska köket så gör man inte. Jag är ju tyvärr lite skör när det gäller kritik just nu, ungefär som en liten porslinsfigur.

 Men kolla in den här fina blomman, inte visste jag att det var en porslinsblomma när jag köpte den. Tänkte att det var en grön växt bara. Jättekul att den blommar och den doftar sååå ljuvligt gott.

Tror att jag kommer somna ovaggad i kväll bland porslinsblommor och porslinsgäss.

På tal om gäss, nästa helg är det en annan fest på G här på Villa Ryttarängen, nämligen Mårten Gås, min födelsedag och så Fars dag så klart. Fast lilla pappa han drar söderut han, till Skåne. Hoppas han får en riktigt fin gåsamiddag där. Ja för tänk om han skulle bli bjuden på Italiensk buffé. Fniss!

Pia Gustafsson


3 kommentarer:

  1. Åh, vännen det låter som att du haft en lika fin helg som jag!!! Fnissar lite åt din pappa, stackarn... hoppas han klarar sig undan italiensk buffé nästa helg ;)
    Fnisar lite gott och ler varmt åt ditt förra inlägg. En hutt till dig och en till brorsan! Fin tradition, tycker jag! Fortsätt så! Så blir jag glad när jag ser förklädet hos dig ;) Och glad att du är glad...
    Kram och ha en fortsatt fin söndag!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Det är inte så himla lätt att tillgodose allas smaker när det gäller mat och dryck, speciellt inte om man är några fler.
    Men jag tror baske mig att jag är mer tilltalad av italienskt än Mårten gås ;-) Har en inbyggd skräck för svartsoppa.
    Porslinsblommor är så vackra, men jag tycker att de doftar för starkt, jag har dem i vardagsrummet nere och känner doften ända upp på övervåningen till sovrummet.
    Ha de nu riktigt gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Ja du, det tar på krafterna att ha en trevlig kväll med lite god mat och gott vin :) Misstänker att du redan somnat när du får den här kommentaren...
    Vi tar väl nya tag i morgon!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!