söndag 9 oktober 2016

Tacksägelsedagen.


Halloj! 
Idag är det tacksägelsedagen. Jag såg det i almanackan hade liksom inte stenkoll på det annars. 


Klart man ska vara tacksam. Tacksam för sin skörd tex. I går kokade mamma en sagolikt god rödbetssoppa på några av våra rödbetor.(lördagslunch) Vi har ätit upp alla gurkor och vindruvor som vuxit i växthuset. Ja dom två auberginerna också. Tomaterna ligger inne och jag begriper inte varför dom inte mognar. 

Jag menar efter den här fina sommaren och hösten så borde dom vara illröda nu. Men jag är tacksam i alla fall. Inte bara för det jag skördat utan för en massa andra saker också.

 Jag har ett hem, en varm och kärleksfull familj runt omkring mig. Bägge mina föräldrar är i livet och jag har nära till dem. Är tacksam för att jag och min syster har en fin och ärlig relation. Är tacksam för min svägerska och vän som också är min granne. En riktig klippa ska ni veta. 

Kanske man skulle fira den här dagen så som de gör i Nordamerika. Vi får väl se hur det blir med det. Först ska jag ta hand om en förkylning, en hälsporre och så jobba hårt med mindfulness. Så ser min söndag ut. Vad gör ni så här på tacksägelsedagen?

1 kommentar:

  1. Ingen dum ide att vara lite tacksam och du ser verkligen det fina i tillvaron du har. Fint inlägg!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!