måndag 12 september 2016

Skjutdörrar.


 
Måste bara berätta om hur nöjd jag är med skjutdörrarna i sovrummet. Ångrar inte alls att vi tog det beslutet Vi fick mer plats/ utrymme och så är det betydligt enklare att öppna dörrarna och få en överblick. Vi har inte normal takhöjd eftersom vi bor i en ombyggd sommarstuga. Det är ju lite knepigt men när man kan beställa måttanpassade dörrar så känns det helt Ok. Inredningen kan man variera hur man vill. Vi valde att ha dubbla stänger till att hänga galgarna på och sedan ett backsystem upp till tak. 

Nu har vi pratat länge om att renovera gästrummet och där finns det två gamla garderober som har gjort sitt om man säger så. Det kommer helt klart bli skjutdörrar där också så småningom.  Här kan man kika in för att få lite inspiration. 

Bild via SPM skjutdörrar

Gillar den här tanken också, att dela av ett stort rum med transparenta dörrar som släpper igenom ljus. Skulle kunna tänka mig det på jobbet. Jättesnyggt och smart.

3 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Nu börjar jag komma i kapp igen...;)
    Hoppas allt är bra med dig och att du är i balans igen ♥
    Jag känner mig trött i dag...haha...jag som borde vara pigg o utvilad efter en vecka i solen...;)

    Vi har också lite lägre till tak än normalt....på nåt ställe är det nog normalt men vi har liksom inte samma takhöjd nån stans....inte ens i ett o samma rum....haha...som lustiga huset....det lutar både lite här och där...
    Jag har slutat iriritera mig och väljer att kalla det charmigt i stället...;)
    Ja skjutdörrar är verkligen smart...särskilt på trånga ställen.

    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. men lilla hjärtat!
    Fy så tråkigt att höra...hoppas att du får rätsida med vad det kan vara...

    Å du ska inte alls känna att du måste kommentera...
    För något år sedan höll jag nästan på att sluta blogga för jag tyckte det var så jobbigt det här dåliga samvetet när man inte hinner kommentera... det har jag släppt för länge sedan. Jag kommenterar då jag känner att jag hinner...Jag VILL alltid skriva för jag vet ju hur mycket det värmer med ett litet hej...men hinner man inte så hinner man inte...
    Tiden framför datorn är ju ibland eller ganska ofta ganska knapp och man vill hinna surfa runt till många...

    Vi kommer också göra om då han flyttar...jag tror inte han kommer hem igen...gör han det så löser vi det då...;)

    Stor krya på dig kram nu!
    Ta hand om dig ♥
    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!