onsdag 17 augusti 2016

Lite taggig bukett.


En "man tager vad som finns bukett" från trädgården. Jag har som mål att alltid ha levande blommor i vas från första tussilagon till sista kärleksörten. Ja eller vad det nu blir. 

I kväll var det liksom halvvisset där ute. Det fick bli bolltistel, röd rudbeckia och en sedum i knopp. Vi tänder ljus och brasa. Jag stånkar som vanligt över oputsade fönster även om jag tog ett i går kväll. 

Om jag fick önska en uppfinning så vore det en fönsterputsar robot. Jaaaa en sån typ som gräsklippare ni vet. Då skulle det ju vara skinande rent jämt.  

4 kommentarer:

  1. Nog är det allt lyxigt att kunna ta in egna blommor från trädgården. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Mähä det finns ju nästan....en sån där gul manick du vet...;) Med en sån går ju fönsterputsandet i en visslande fart...;)
    Haha...fast här hos mig blir dom då inte putsade snabbare för det...
    Jag gillar spretiga man-tager-vad-man-haver-buketter...
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Just nu har jag inte så mycket fina blommor i min trädgård. Kanske skulle planera att sätta lite blommor som kommer nu till hösten, så man har att kunna plocka in till sin Fredagsbukett. Mina fönster ser också helt bedrövliga ut trots att jag har en Kärsher som ska vara så himla bra. Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Här finns inte en enda blomma i trädgården. Jag bara MÅSTE fixa lite mer växter nästa år, så att inte allt blommar samtidigt... Jo någon enstaka ros finns nog kvar...
    Investera i en Kärcher fönsterputsare, den är verkligen toppen! Går supersnabbt att putsa med en sådan!
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!