onsdag 27 juli 2016

Mammas kök...(och pappas)


När vi kom hem i måndags så fyllde vår äldsta son år. Det var tänkt att vi skulle gå på bykrogen och äta tillsammans. Nu tyckte vi att det skulle vara trevligare om vi samlades hemma hos oss på en salladsbuffé. Eller rättare sagt jag tyckte det var roligt att ordna till det eftersom jag inte hittat någon bra present. Så det fick bli våran födelsedagsgåva.

Ett sms till nära och kära och vips så var vi 11 pers på pooldäck. Jag gjorde salladsbasen med isbergssallad, ruccola gurka och tomat. Sedan låg räkor, tonfisk, fetaost, lök, oliver, pasta,kokta ägg, melon och champinjoner i skålar för sig. 
via
Man tar det man gillar och tål principen. Minibaguetter till och dressing så klart. Jordgubbar och vaniljglass till kaffet efteråt.


Trevligt blev det i alla fall och snabbt som ögat så plockade jag små buketter och prydde bordet med. Om jag fotade? Nähädå, det glömde jag bort mitt upp i villervallan. Vi kom hem kl.14.00 och festen började kl.18.00 så ja ni fattar va?

7 kommentarer:

  1. Toppenupplägg! Säkert mycket trevligare än att sitta på bykrogen!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Mmmm så gott! Fiffigt att var och en tar det man är sugen på. Härligt att kunna sitta ute tillsammans.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Mums så gott, betydligt mysigare och godare än att gå på restaurang. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Så gott med härlig sallad. Visst är det mysigt på hemmaplan också. Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Så bra idé! Jag skulle bli jätteglad om jag fick en sådan present!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Oj vilken bra ide och så gott det ser ut! Han måste ha uppskattat det jättemycket, det hade jag gjort! Och fina blommor också.
    Och ja, vi ses på Instagram, jag följer dig och och jag tror att du följer mig redan. Jag HAR hetat tramsen_truelsen men bytte namn häromdagen till snackskalsdalen_shellvalley.
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Oj vilken bra ide och så gott det ser ut! Han måste ha uppskattat det jättemycket, det hade jag gjort! Och fina blommor också.
    Och ja, vi ses på Instagram, jag följer dig och och jag tror att du följer mig redan. Jag HAR hetat tramsen_truelsen men bytte namn häromdagen till snackskalsdalen_shellvalley.
    Kramar

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!