onsdag 20 juli 2016

Hängmattan!


Halloj! 

Först så vill jag bara förklara lite om kosten/dieten i förra inlägget. Jag har psoriasis och IBS samt ärftligt högt blodtryck. Många skitkrämpor på en och samma gång, fast inget allvarligt egentligen. Jo psoriasisen är jobbig. Det är därför som jag testade att utesluta eller äta mindre kolhydrater och skillnaden är enorm. Jag har bara lite kvar i hårbotten, annars så försvann den helt när jag ändrade kosten. Magen blev också mycket bättre. Mot blodtrycket äter jag medicin så klart.. Vem vill ha stroke liksom? Nog om det nu. 

Hängmattan från Costa rika blev äntligen avsydd eftersom den var för 40 cm. för lång för ställningen. 

I kanalen stoppade jag in kuddar. Maken fixade till träreglar och så monterade vi dit ringar så vi lätt kan haka på den. 

Nu är det bara att luta sig bakåt, njuta av livet och hönsen som brukar hälsa på. Fast det får jag göra sen. Nu åker vi nämligen iväg på en liten tripp igen. Tonåringen får ligga i hängmattan och mysa medans vi är borta.

4 kommentarer:

  1. Va... har ni höns? Eller är de i plåt?? Fin hängmatta!
    Ha en trevlig dalatripp!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Ser skönt ut att ligga i den hängmattan!
    Vad bra att du hittat ett sätt att mota bort dina krämpor, även om man nu inte alltid orkar hålla i de goda vanorna.. Bakar ditt eget bröd sa du, recept kanske...? Försöker ju också hålla mig till lite kolhydratsfattig kost, dock inte renodlad LCHF. Men märkt att jag mår bättre med lite färre kolhydrater, även om jag nu har svårt att hålla mig ifrån fikabröd helt och hållet...;)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Ja en hängmatta är ett måste sommartid! Där kan man i timmar bara ligga och titta på molnen som sveper förbi och jag tror jag ska dressera katten att hämta glass åt mig...perfekt!
    Jobbigt det där med maten men visst mår man bättre av BRA mat, min mage är inte att leka med och lever sitt eget liv men jag har nu testat SURKÅL till många maträtter och mår mycket bättre, syrade grönsaker ska ju vara nyttigt också!
    Ja vi får köra på och "ibland" måste man få slarva lite :)
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  4. Men så bra det blev! Härligt med hängmatta, så skönt att ställa in i skuggan och ligga och läsa och lyssna på vinden i löven :-)
    Ha en härligt trip. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!