torsdag 9 juni 2016

Omedveten inspiration.

När jag gick min lilla trädgårdsrunda och sedan satte mig vid datorn. Då kom jag på att jag köpte några vykort tidigare, tror det kanske var till Valentin. Dom ser jag varje dag för jag har inte kommit till skott att skicka iväg dem. 

Jag inser att jag inspirerats av dem när jag planterade mina frön och när jag sedan fixade i ordning i krukor och rabatter.

Man skapar sig inre bilder som sedan blir till handling på något konstigt sätt. Färg och form blir till sånt som jag tycker om att titta på.

Naturligtvis så tyckte jag väl att bilderna/korten var tilltalande annars hade de ju inte hamnat i shoppingkassen. 

I dag är det skolavslutning för många och jag hoppas att solen skiner på alla som går på sommarlov idag. Hade gärna varit ett skolbarn själv om jag ska vara ärlig.


Det är nästan så jordgubbarna i zinkbaljan är klara. Precis så som jag hoppats.

2 kommentarer:

  1. Visst är det så, man inspireras av bilder, färger, böcker...inget som direkt kommer av sig själv har jag märkt. Ibland räcker det med att öppna en tidning så har inspirationen kommit igång! Det syns att du kan det där med form och färg och jordgubbarna i zinkbaljan, ja det tipset snor jag av dig!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Mums, med jordgubbar redan. Jag får allt vänta nån extra vecka på mina.
    Kul att det blev samma färgskala på korten som i verkligheten eller om det nu var tvärtom. Man har väl sina favoritfärgteman antar jag. Färgerna i kortsamlingen ser ut lite som min planterade cykel i år med hallonrött, lila, svart och cykeln har vattenkannefärgen.
    Härligt med färg, härligt med sommar, härligt att leva!
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!