torsdag 28 januari 2016

Status Quo

Hejsan denna gråa torsdag. Inget händer läget är oförändrat. Läkaren vill inte ta emot mig. Avvakta, vila och kurera dig var rådet. Jaha! Ja jag gör ju det.  Jag måste se framåt. Lite trädgårdstankar kanske. 
AUBERGIN 'De Barbentane' i gruppen Grönsaksväxter hos Impecta Fröhandel (97940)SOCKERMAJS F1 'Gucio' i gruppen Grönsaksväxter / Fruktgrönsaker / Majs hos Impecta Fröhandel (9344)
Här är lite som jag ska försöka ge mig i kast med när det blir tid för sådd. Brukar ni odla? Jag älskar att vara i växthuset på våren och se mina små plantor växa sig stora och sedan så småningom leverera godsaker. Ekologiskt och närproducerat.

BLOMKÅL F1 'Graffiti' i gruppen Grönsaksväxter / Kålväxter hos Impecta Fröhandel (91730)KINESISK SALLADSKÅL 'Wong Bok' i gruppen Grönsaksväxter / Kålväxter / Salladskål hos Impecta Fröhandel (9575)
SOMMARMOROT 'Fine' i gruppen Grönsaksväxter / Rotfrukter / Morot hos Impecta Fröhandel (93751)RÖD LÖK 'Long Red Florence' i gruppen Grönsaksväxter / Lökväxter hos Impecta Fröhandel (9289)
Vackert som en tavla tycker jag.

6 kommentarer:

  1. Allt utom majsen skulle gärna få växa i min trädgård. Skulle vara fantastiskt att kunna plocka så mycket gott och tillaga goda middagar på. Hoppas du känner dig bättre. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Här har du en till som bacillerna hoppat på... Inte helt konstigt, vi har haft ca en tredjedel av barngruppen på plats under denna veckan. Resten hosta, feber... Precis som jag nu. Än så länge ingen jättehosta men feber och taggtråd i halsen :(
    Jag och Wilma har odlat lite grann, och jag vill nog testa ännu lite mera. Så kul att se när det växer och billigt och nyttigt och närproducerat. Hur bra som helst!
    Krya på dig vännen! Vi måste ses framöver!!!!
    Kraaaaaam!
    /Maria
    Ja, hojta till om du hittar en lampa till mitt fönster! Funderar lite på en sådan där "gallerlampa" från Clas Ohlsson, en svart. Om jag inte hittar något annat ;)

    SvaraRadera
  3. Det är lustigt, eller nej, det är det ju inte, men ibland kan det vara svårt att få komma till doktorn......man vill ju bara gå dit ibland, eller hur! Ta väl hand om dig.
    Lite odlar jag, men i år känns det som om det kanske skulle kunna bli lite mer, men vi har ju ingen plats, visserligen stoooor tomt men det är ju bara berg!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Har oxå varit hemma, i flera dagar, dunderförkyld. Fick samma råd som du när jag ringde doktorn igår. Känns ändå som att det håller på att vända nu, så doktorn hade
    väl rätt... Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh vad glad jag blir, för om det inte vänder snart så hostar jag mig sönder och samman. Kram

      Radera
  5. Usch ta hand om dig och krya. Kram Anette

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!