söndag 13 mars 2016

Friserad bambu.

Hej och hå... I dag är jag mör efter träning, trädgård och mellofest. Fast det känns Ok i alla fall. Tusen tack för tipsen i förra inlägget. Jag får som sagt känna in rummet ett tag. Nu börjar ju ute tider för min del. Det kliar i fingrarna ska ni veta. (Har suttit och kikat på min trädgårdsblogg simsalabim idag. Härliga bilder och inspiration. konstigt att jag inte skriver där längre)

För många år sedan så köpte vi en bambuplanta. Den var inte stor alls och vi planterade den och tänkte att den förmodligen kommer dö. Det gjorde den inte utan trivs alldeles utmärkt. Den växer nästan för bra så igår åkte häcksaxen fram. Jag har fått råd av en expert att det går jättebra att klippa och tukta bambu. Det ska göras nu.

Bilden tagen idag
Roligt jobb och inte så svårt alls.
bilden tagen 2014
Nu kommer man fram med gräsklipparen och kan gå där utan att trassla in sig i busken. 

3 kommentarer:

  1. Ja nu längtar man efter att få pyssla i trädgården, eller egentligen får jag nog börja med en rejäl vårstädning för jisses vad där ser ut. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Bambu står på min planteringslista, en högväxande som rasslar så där vasslikt. Tänker mig ett välkomnande in i trädgården av just bambu och sten :-)
    Härligt att kunna vara ute och pyssla lite i trädgården.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Ja, det var en rejäl planta!!
    Fin matta du fått, ja jag tror det skulle passa med svart och guldiga soffkuddar, som tar upp det som finns i mattan, det är min melodi det ;)

    Önskar dig en fin vecka!
    Gunilla

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!