tisdag 23 februari 2016

På köksbänken.

Då var det tisdag redan och jag slutar tidigt. Härligt att det är så ljust och fint när man kommer hem. Ja fast först efter att man dammat och torkat av bänkskivor, köksö, golv och lite annat så känns det bra.  Fattar verkligen inte hur det kan bli så himla stökigt på några dagar.

Eftersom jag hade namnsdag igår vilket vi inte firar egentligen, så står det i alla fall en hortensia där på bänken. Jag råkade nämna att jag sett att det fanns fina på vår lilla närbutik. Så i går kväll knackade det på dörren och där stod mamma och pappa med en ljuvligt blå-lila variant.

Att jag just stoppat ena benet i träningsbrallorna, på väg för att köra ett pass var bara att glömma. Det blev fika med semla istället. Inte så tokigt det heller när man tänker efter.

 Några avklippta rosor från alla hjärtans dag fick en sista chans i såskannan. Lite roligare på bänken nu. Blommor blir man glad av så det så.

Vad blir ni glada av så här på en tisdag?

4 kommentarer:

  1. Underbart med hortensia, vacker färg :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Så fin hortensia!
    Skönt att sluta tidigt:)
    Det är så härligt med ljuset som är på eftermiddagen nu, dock syns all smuts:)

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också att det känns väldigt bra när jag städat undan. Vacker hortensia. Kram

    SvaraRadera
  4. Absolut blir man glad av blommor på en tisdag! Och alla andra dagar med ;) Du gjorde helt rätt i att semmel-fika med mamma och pappa tycker jag! Det är också hälsa, det där att vara tillsammans och ta vara på varandra! Vi hade riktig familje helg i helgen i Ludvika, träffade alla syskon, respektive och syskonbarn, och syskonbarnbarn med.
    Igår, när det var tisdag blev jag glad av att få den nya mattan på plats. Idag hoppas jag på att bli glad av att få mejl om att min symaskin finns att hämta i butiken... ;)
    Kram, kram min vän och tack för fin hälsning!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!