tisdag 12 januari 2016

Sortering pågår!


Jag vet inte vad som flyger i folk och fä. Varendaste januari är det samma visa, det ska sorteras och rensas upp i varenda vrå. Jodå jag är precis lika dan, både på jobbet och hemma. Det liksom smittar av sig, som skratt.  Jag tycker verkligen att det är så skönt och befriande när man är klar ja som skratt, det finns ju inget som är så skönt som att skratta av sig rejält tycker jag. 


Det började med att jag berättade för maken att vi faktiskt inte har några svenska vilda djur på jobbet som barnen kunde leka med. Konstigt! Fast det fanns dinosaurier, bondgårdsdjur och "djungeldjur". Har inte vi några då? Vi tog fram lådorna och satte fart med att sortera och rensa bort gammalt och trasigt. Tänk att det fortfarande fanns leksaker som maken haft när han var liten.


Fast några rävar, igelkottar, brunbjörnar, grävlingar, vildsvin, kaniner och älgar var det rysligt dåligt med här också. Även om vi hittade en liten ekorre och en trebent älg utan horn. Fniss! Massor av dinosaurier och ormar fanns det däremot. Mängder av figurer "gubbar" som vi brukar säga. Indianer, cowboys, militärer och så superhjältar i alla möjliga former förstås.

 Några kvinnliga hjältar fanns det knappt. kanske någon liten en.. Suck! Ja jag erkänner att det varit lite si och så med genustänket i leksaksväg till mina egna barn. Nu ligger allt fint och sorterat i lådor till kommande generation. Synd att kasta så fina saker. 

4 kommentarer:

  1. Ja det smittar, rensandet...den dammiga julen ska ut med buller och bång! Hm, nu blev jag lite nostalgisk, bondgården, djuren...vissa saker är det synd att man inte sparar!
    Näe nya friska tag nu (måste bara hitta den först ha ha)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Ha ha...med tre söner vet jag precis hur det blir med genustänket...och alla dessa "gubbar" och dinosaurier...my god! Tror de finns på vinden och där städas det aldrig!
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  3. Haha, ja, verkligen, det smittar! Jag går i precis liknande tankar men jag har ingen fart, jag kommer inte igång.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det skönt att rensa ut lite!
    Jag har bestämmt att göra mej av med 2 grejer varje dag, slänga eller ge till välgörenhetsaffärer. Har lyckats bra hittills!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!