lördag 19 december 2015

Hjärtligt välkommen in i hallen..

Här hemma finns ingen ringklocka, det är "knacka på" som gäller. Inte för att det kommer så många besökare men ändå. Fast om det kommer någon så vill man ju att de ska känna sig välkomna in. Vi tog en enkel halmkrans klädd med lav eller mossa som inhandlades på rea 20:-  Sen pyntade vi den med lite kottar och granris, jajamen, vips så är det julfeeling på ytterdörren. Tack och lov för limpistol!  Kliv in vetja i vår pyttelilla hall. 




Hjärtan är något som jag faller för i mångt och mycket. Har några stycken utplacerade lite här och var. 



Zinkhjärtat är från i fjol. Det kan man ha året om tänker jag men nu till jul så fyller jag det med kottar och granris. Bakom skjutdörrarna döljer sig jackor och annat. Skönt att slippa se allt.

Ljusstakarna är loppisfynd och lyktan kommer från Rusta.

Det skulle vara trevligare om man kunde gömma undan skorna också. Fast man får dra blickarna åt ett annat håll och försöka hålla lite ordning i skoskåpet.




2 kommentarer:

  1. Fint och välkomnande. Skönt att kunna dölja alla kläder.
    Gillar gömman med skjutdörrar, önskar jag hade plats för något sånt i vår mini-hall.
    Ha de bäst. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Vilket kärt och mysigt välkomnande hos familjen Gustavsson! Jag måste ta tag i min veranda och hall inser jag...
    Kram till dig denna lördag!
    Titti

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!