fredag 25 december 2015

Dukat för julfest.

Hej och God fortsättning. 

Maten räckte, ja den brukar ju göra det och det blev mat över. Jäääättemycket mat över. Vilken tur, då behöver man inte svälta i alla fall. Skämt å sido så är det ju lite tokigt alltsammans. Nästa jul så ska jag nog ta och minska ner lite på frosseriet. Gott var det hur som haver, jättegott som Tina Nordström brukar säga.


 Jag passar på att visa er vår juldukning. Jag fotade lite mitt på dagen och ser att jag inte hade lagt ut besticken, dom var just då i diskmaskinen. 


 Vi tog det vi hade i skåp och lådor, dukade på två bord och maken sågade till små glasunderlägg i björk. Alla 14 fick plats, och ja, vi både skrattade och sjöng så taket nästan lyfte.





I dag blir det en skön dag i soffan, men en långpromenad lär det bli i stormen.

5 kommentarer:

  1. Kikar in och önskar dig en fin fortsättning på julen!
    GUnilla

    SvaraRadera
  2. Härligt med huset fullt av julglädje, mat och gemenskap. Och lika skönt i soffhörnet dagen efter...
    God fortsättning på julhelgen.
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  3. så fint du har gjort...
    god Fortsättning till dig oxå

    SvaraRadera
  4. God Jul! Vilken vacker juldukning. Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker dukning! Den gillade jag!
    Och ja, det där med maten, jag har inte min favoriter bland julmaten, det jag tycker om har med sill att göra, endast. Men ställ en Jansson framför mig, hur stor den än är, så äter jag upp den.......
    God fortsättning!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!