fredag 2 oktober 2015

Trendspaning & tjejmatte

 
Äntligen har jag kommit till skott och bokat en tid hos optikern. Varför det dröjt är nog för att det kostade en förmögenhet förra gången och jag tycker inte att jag har råd med ett utlägg på 8000:- just nu. Fast så hittade jag ett erbjudande hos en känd kedja som jag bara var tvungen att ta och jag pratar 800:- istället. Bra va?
     
Trendspaning, det är tydligen blått som gäller. vad tycks?
Specsavers glasögonbåge – MICKELSON  
Jamen då skulle det ju bli pengar över till ett par boyfriendjeans...
 
och en collegetröja.(nopp inte blå
 
Då har jag ändå sparat in 6700:-
 Kommer att räcka bra till nya tapeter också.
Enklaste tjejmatten i världen ju..
 
(Vill förtydliga att jag absolut inte tycker att tjejer inte kan räkna utan att det är just det dom kan riktigt bra)
 

 
 

6 kommentarer:

  1. Haha då är vi i precis samma situation! Fast jag har kollat synen och nu är det bågar som gäller. Jag har flera gånger köpt på nätet, favoptic, och det har fungerat jättebra och kostar väldigt lite jämfört med "vanliga" affärer. Men den här gången hittar jag inga bågar som jag tycker jag kan ha (man får låna hem via nätet). Så nu måste jag i alla fall till en fysisk affär. Gaaaah........
    Då är det du och jag och Mick, då! Alltid kul att höra vem som gillar Stones/Jagger!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Här har du ett till blindstyre, haha :) Jag har fått rejält mycket sämre syn senaste året, åldern tar väl ut sin rätt gissar jag, haha. Låter perfekt med den prislappen! Och så snyggt du kan handla för pengar som blir över.

    Helgkramizar aka

    SvaraRadera
  3. usch ja, glasögon borde jag också skaffa...hankar mig fram med läsglasögon här hemma, men borde kolla upp och kanske skaffa ett par riktiga..men det är ju ingen rolig utgift som sagt!! Fast 800 lät ju rätt ok...
    Trevlig helg!
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Det låter ju betydligt bättre med 800kr.
    8000kr är alldeles för dyrt!
    Gillar jeansen och tröjan, kommer vara supersnygga på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  5. 8000 är inte klokt för att se ordentligt! :(
    Våra glasögonbärare handlar från Favoptic, och det har funkat hur bra som helst! Kanske är det de du testat? Tror att prislappen kunnat lega från ca 400?
    Snygga jeans och tröja du kan handla nu! Tjejmatte är ett riktigt bra räknesätt!
    Kram och trevlig helg!
    /Maria

    SvaraRadera
  6. Glasögon är ett dyrt kapitel. Tjejmatte är bra. Jag brukar säga att jag sparar till hushållskassan. Kram Anita

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!