onsdag 22 juli 2015

I kanna, vas och kruka.


På mornarna när jag är ute på min PW så bedåras jag av alla dessa vackra blommor som växer längs vägen. Som en enda stor jättebukett. Fantastiskt vackert.
 
plymspirea, orange daglilja, vidjehortensia, funkia och renfana. Ser ni flugan? Grrrr!
Jag kan ju inte stanna och plocka nu, tänker jag..
 
Mitt upp i ett träningspass. Ni vet.. som att gå ut och försöka motionera med en han hund som ska stanna överallt och markera revir. Näe det funkar inte. Var sak har sin tid eller? Jag gick i alla fall tillbaks och plockade lite av det fina och satt in. Gillar att städa först och sen hämta in nya fräscha blommor. 
 
rölleka, rosenspirea, gul sedum
stjärnflocka, rödklöver, gulmåra, rölleka, studentknapp
 
Jag har blandat lite hur som helst, vilda blommor från dikesrenen och lite från trädgården.
 
Kungsmynta, höstanemon, ulleternell och studentknapp
 
borstnejlika
 
Brukar ni plocka blommor eller köper ni?  
 

8 kommentarer:

  1. Vackraste blommorna är de man plockar själv. Duktig du är som tränar, själv är jag en riktig latfia. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Jag gör som du plockar, för jag har hela ängen och vägkarta fulla. Precis som du nämner som en enda 'stor bukett', bra ord och mening.
    Vackra vaser krukor blommor du har.
    Hälsningar från Eva

    SvaraRadera
  3. På sommaren plockar jag gärna....på hösten tar jag gärna in kvistar men jag på våren brukar jag köpa haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. På vintern och tidig vår köper jag, annars plockar jag i trädgård och på hundpromenaden. Fina blommor du hittat! Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Underbart med vägrensblommor, här har vi inte så många för de klipper vägrenarna riktigt hårt. Men ibland får jag för mig att cykla ut längs grusvägarna och bara njuta av blommorna och ta med mig några stycken hem i cykelkorgen.
    Ha de bäst. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  6. Åhh tackar för din söta bukett Pia! leverans till mitt köksbord tack hi hi...
    Jag blandar hejvilt, köper och plockar, allt efter säsong!
    Kram till dig från en vissen Titti

    SvaraRadera
  7. Vackert! Ja, jag plockar in blommor, jämt! Mest från min trädgård, men ibland även från naturen, som är god mot oss! Sen köper jag också när det inte är säsong, måste ha blommor! Och städa först- ja, helst då njuter man mest!
    Jaså du är också ute och PW på morgnarna, det är jag också! Med hund, men det är en tik så hon kissar inte så ofta ;)

    Må gott!
    GUnilla

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!