onsdag 29 juli 2015

Av lite vass och annat..

Man ska vara snäll mot insekterna. Det är de små krypen som gör så att vi får frukt och bär. Sist vi var på shoppingrunda så såg jag denna lilla insektsholk.
Gillade den för att den var fin och dekorativ. En sån kan väl vi göra själva sa jag till maken. Mmmmm sa han. Så igår var vi ju nere vid sjön och hämtade hem lite vass. M sågade och borrade små hål i vedträn Jag tittade mest på och kom med förslag på vad man mer kunde använda.
 
En bambupinne som också sågades upp i små lagom stora bitar. Jag tittade fortfarande bara på, klippte lite vass, plockade i några kottar men annars var det inte mycket med min insats alls. (tjurade mest för att det är så dåligt väder
 
Nu har vi en insektsholk och om det kommer att flytta in några bin eller steklar där återstår att se. Den är fin i alla fall och får pryda växthuset. Om man inte vill göra själv så går det att köpa som sagt.
 

 
 

2 kommentarer:

  1. Oj, vilket fint bo ni har gjort. Själv har jag den andra varianten som jag har köpt, men det är så klart roligare när man har gjort den själv. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. vilket fint " hotell" ni fixat för alla insekter, där kommer de att trivas. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!