fredag 16 januari 2015

Nybakat platt mage-bröd.

Fredag! Wiihooo!
 

 

Härligt och mysigt som vanligt. Jag har hittat ett recept på bröd utan vanligt mjöl. Det ingick i ett 6 veckors program för platt mage. Jamen då så, bara att sätta fart eller hur. Med att äta alltså. Fniss! Det ska nog räcka 6 veckor tror jag...
 
 Äsch jag går ju på allt möjligt, lättlurad. Det bjuder jag på. Det här 6 veckors programmet innefattar en hel del träning också. Nu har jag i alla fall både bakat och smakat och jag tycker att det var gott, maken tyckte inte det. Bra! Då får jag ha det för mig själv.
 
Receptet ifall någon vill testa.
 
150 gram linfrön
150 gram pumpakärnor
100 gram kokosmjöl
75 gram mandlar
75 gram cashewnötter
4-5 ägg
5 msk kokosolja eller olivolja
1 msk kanel
Mixa frön och nötter till önskad konsistens Låt gärna några vara grovhackade. Rör samman allt och lägg i en avlång form klädd med bakplåtspapper. Grädda 45-60 min i 160 grader.
 

7 kommentarer:

  1. Det SER gott ut i all fall! Man kanske skulle testa, platt mage är ju aldrig fel?! ;) =)
    Kram och trevlig helg! Och ja, det var en karl... och en ny tid har bokats... ;)
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Platt-mage-bröd..jamen det låter ju perfekt efter alla helgers skumtomte-mage som man nu har!
    Attans vad allt ska var gott här i livet...
    Varm kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  3. Hmm, platt mage - är det dags att sätta igång beach 2015 nu?
    För min del gör jag nog lite granola på innehållet i brödet och strösslar på morgonfilen ;-)
    Ha de gott. Kram, Cat

    SvaraRadera
  4. Haha jomen visst har du rätt... man blir inte imponerad av deras utbud... det är ganska väntat med plädar och kuddar som ser ut som deras tröjor och sänkläder som efterapar andra märken men deras monter var faktiskt något eget.. Den liknade intget annat och det avr det som var kul. Såååå måååååånga andra vara bara samma samma samma och likasamma...;)

    plattmagebröd behöver jag med ha;)
    kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Platt mage ja....
    Ser gott ut.
    Trevlig helg!
    Kram N

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att det ser helgott ut!! Så där ja, utprintat och klart, ska prova. Är det LCHF? Och ja tack, en platt mage skulle sitta fint inför beach 2015 :)

    Kramar aka

    SvaraRadera
  7. Ser jättegott ut! Kram Stina

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!