onsdag 4 september 2013

Från Harmoni till kaos.

Om livet ibland känns så där underbart och harmoniskt som man nästan bara läser om, ja då borde man vara nöjd och bara vara helt belåten eller?  Ja, det kan man tro men livet bjuder hela tiden på saker, både sånt som är bra men även det som är mindre bra. Så är det i alla fall för mig. När chanser kommer och man inte kan låta bli att lockas lite av det eller när världen förändras lite på ett sätt som man kanske inte vill eller orkar acceptera, ja då försvinner ju det där harmoniska rosa skimret som man just hade, den där känslan som nästan var för bra för att vara sann. Den är helt plötsligt borta. Jag brukar säga till maken när det är så där bra, vad ska nu hända?
 
För det ofta då det händer saker i livet tycker jag. Det har verkligen hänt så mycket i mitt liv som ställt saker och ting på sin spets. Huuu! Det ska gudarna veta. Det är då man ska ta ställning till hur det ska bli framöver, hur man ska göra för att allt ska bli så där bra igen. Jag är där nu igen.. Hela jag är i kaos över sånt som händer runt mig nu. Jag andas djupa andetag, jag funderar, jag försöker förstå och acceptera. Jag vet inte alls vart jag landar eller om jag någonsin gör det. Jag vet bara att jag måste gå igen om det först, det här ovissa och otrygga innan det blir vardag och harmoni igen. Ett djupt och underligt inlägg som inte alls handlar om inredning, men så skönt att få skriva av sig.

8 kommentarer:

  1. Jag förstår precis, och samtidigt ingenting. Men jag skickar kärlek och kramar till dig! Hoppas du kan landa snart, vännen! ♥

    SvaraRadera
  2. Ja, livet är ibland som en bergodalbana, och man måste igenom det för att komma vidare...
    andas och fundera, låter klokt! Hoppas du kommer tillbaka till din harmoni igen, kanske ännu nöjdare till och med!
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Det är ju ofta i kaos som kreativitet uppstår! Följ din inre röst och förverkliga dina drömmar. Det är ju bara det du inte gjort du ångrar den dag du sitter där på hemmet!

    Kramar till dig.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. En väldigt klok kvinna sa till mig en gång att om du tror att livet är fullt av harmoni och att det andra bara är snedsteg så kommer du ha ett väldigt kämpigt liv. Livet är fullt av både och. Och det är så det måste vara. Det kändes så himla negativt men samtidigt förstår jag vad hon menar, hon som sa det där.

    När det är riktigt bra försöker jag verkligen ta in den där känslan, hur det känns i kroppen, hjärtat och själen. Och när det är tufft så försöker jag påminna mig om känslan. Det brukar faktiskt hjälpa att se igenom det trista. Och att acceptera att "just nu är det trist, men snart är det bättre igen".

    Hoppas att dessa ord kan vara till någon hjälp, om inte nu så kanske någon annan gång.

    Tack snälla för de fina orden hos mig :)

    <3 Jennie

    SvaraRadera
  5. Så fint du skriver och så klokt...tack för att du delar med dig av dina tankar...ja så kan det kännas ibland.

    Önskar en fin helg

    Ta hand om dig vännen

    Kram från Lollo♥

    SvaraRadera
  6. Det doftar alltid av en hand som skänker en ros....kom osökt att tänka på det när jag ser din vackra ros på bordet.
    Tänker på Dig!
    Var rädd om Dig!
    Kram varm och ärlig!
    Vink vink vink.

    SvaraRadera
  7. Det är aldrig roligt när man hamnar i oharmoni, allt känns mörkt med ett otäckt kaos. Jag vet ju inte vad som hänt. Jag förstår iallafall att du har det jobbigt. Den ända tröst jag kan ge att även i mörkaste vattnet kommer så småningom en ljusstrimma fram för att sedan skina helt. Det kanske tar ett tag, men det är ju det här som kallas livet. Det är det som gör livet till en livsresa och det är ingen som bara har ros och sol i sitt liv, för då skulle de inte vara lyckliga iallafall. För att glädjas åt det fina måste det även finnas negativa saker. men det är aldrig roligt när man är där, så jag ger dig en massa styrkekramar och hoppas solen lyser inom dig snart.
    oj vad djupt det vart.
    Kram kram kram helena

    SvaraRadera
  8. Kanske får man ibland vara lite extra lycklig för att vara mer rustad för det som kommer sedan. Tyvärr är ju livet sådant att det går upp och ner. Man upplever massa saker i ett liv och allt är inte bra eller känns otroligt jobbigt.

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!