lördag 31 januari 2015

Lördagsliljor.

 
Vilken färg är det på liljorna? undrade jag när jag köpte dem i närbutiken. Berätta för oss sen fick jag till svar. Jag hoppas att dom är vita. Jag brukar inte köpa liljor, men varför inte. Man kan väl ändra sig.
 
I dag är jag arg, jättearg. Varför? Ja säg det, men arg är jag i alla fall. Ganska så jobbigt att vara arg. Det tar på krafterna. Jag tror att det beror på tekniken. Jag vill att allt ska funka jämt, aldrig krångla. När min dator hela tiden krånglar och det tar 1 timme att svara på ett mail så ..ja då jäklar blir jag arg. Köpa ny??? Nix finns inte med i budget. Garantin?? Just gått ut.  Sedan är jag nog arg för att man har så mycket måsten.. Usch!!! Näe nu ska jag sluta vara arg, ska dra ner och träna av mig lite ilska.  Sedan ska jag spela på hästar.. ja det ska jag. Vem vet kanske jag har råd att köpa en ny dator i kväll. Jackpott!
Brukar ni spela och tippa?
 
 
 
 
 
 
 

7 kommentarer:

  1. Jag köper gärna och ofta liljor! Vita helst, men annars rosa ;) Dock valde jag tulpaner igår, för liljorna i min affär de var nästan helt utslagna och det ger jag inte fullpris för!
    Tråkigt att du känner dig så arg idag, det låter jobbigt, som du själv skriver också, det tar på krafterna. Håller med om att teknik ska fungera! Det måste väl vara en rättighet? ;)
    Visst finns det många "måsten" här i livet, men jag tror att vi skapar många av dem helt själv faktiskt! Jag struntar i ganska många måsten, när jag känner att jag "måste" ;) Som att samla ihop skräp och åka till återvinningen, ett "måste" som jag hoppat över flera dagar nu ;)
    Kram och hoppas ilskan rinner av dig tillsammans med svetten!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Det är sällan jag köper liljor, fast jag tycker de är fina. tror du får träna av dig lite ilska, så blir du nog som en ny människa igen. teknik tycker jag också bara ska funka, blir också galen när det inte gör det.
    Hoppas Lördagen fortsätter i ett bättre mood.
    kram helena

    SvaraRadera
  3. Tycker liljor nästan alltid är vita men jag gillar rosa bäst! Hoppas ilskan går över och att du vinner på hästarna! Håller med Maria, många måsten skapar vi själva, och det kan vara så himla skönt att bara släppa det!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina blommor och även träningskläder! Spelar inte på hästar, men det kanske man skulle göra?! Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Jättefina liljor! Sådana köper jag sällan, måste bli ändring på det :) Jag spelar sällan, blir ett par gånger per år som mest och aaaaldrig att jag vinner :)

    Hoppas du känner dig bättre Pia, inget kul att känna sig irriterad.

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  6. Men hörru....nu ska vi inte vara sånna...;) Ruska p dig o släpp det där arga...;)
    Tjooooohoooooopp!!
    Glaaaaaaaad nu??

    Har du rensat datorn? Det kan ju vara det menar jag....jag är inte teknisk för fem öre men rensa datorn gör jag med jämna mellanrum för att den ska gå snabbare...du vete rensar bort all webhistorik o en massa sånt.
    Superfina liljor! Vita köper jag oftast men de rosa som liksom blir tvåfärgade är såååååååå fina!
    Du får visa färgen sen då..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Hoppas du är rik nu Pia! Otur med datorn... de ska ju bara funka utan mankemang. Jag spelar på lotto men vinner aldrig. Har ingen tur i spel överhuvudtaget!

    Hoppas söndagen blir fin!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!