söndag 4 januari 2015

Det är frågan...



Jag får ingen ro, ingenting blir gjort på riktigt och jag har så många frågetecken i skallen. Vad vill jag egentligen med resten av mitt liv? Stor och tung fråga som jag kastar snabbt över axeln. (nej det gör jag egentligen inte)
 
Sedan undrar jag vad i hela friden ska jag göra med den här eländiga tavlan. Stööön! Jorå jag gillar ramen, sååå pampig och fantastisk men passar den verkligen in här??? Nej absolut inte. Att jag dessutom pimpat den med ljusbollar gör ju inte saken bättre.
Ska man försöka sälja den kanske? Ska jag ta bort hästarna och använda ramen "emty" på väggen. Hästar är ju inte riktigt min grej liksom.
 
Jag har tänkt måla om sovrummet, nej inte hela men i alla fall en fondvägg. Kanske den skulle bli fin om jag målade/sprayade den, ramen menar jag då??? 
 
 Nu har jag haft så många lediga dagar och borde känna mig utvilad och redo för jobb. Fast vet ni det gör jag inte alls. Inte ett endaste dugg faktiskt. Det är också ett stort frågetecken. Varför???  Jag skriver ibland små dikter och funderar på att ge ut dem i en bok.  Jag funderar också på att jobba lite tillsammans med maken, göra reportage och sälja in. Frågor! Massor av frågor omkring det också så klart. Inte nog med det utan sedan träffade jag på en bekant idag som jobbar som mäklare och då fick jag en ny fråga i skallen.. Tänk om  man skulle testa att jobba med homestyling,  jaaa bara praktisera lite för att få ett hum. Tänk om jag bara kunde få några svar på alla mina frågor.
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Ja, det var frågan det, vad man ska göra resten av livet? Du vet ju att även jag har den funderingen ibland. Homestyling skulle jag gärna jobba med! Jag skulle verkligen tokgilla det! Tänk att få jobba med det som är ens absolut största intresse, liksom!!! Vet bara inte HUR, när man inte har någon "utbildning" eller certifiering att komma med?? Vad tänkte du dig att göra för slags reportage? Nyfiken, bara :)
    Tycker absolut att du ska försöka dig på att ge ut din poesi! Du kan! Där kan du kanske få hjälp av maken med att komma vidare, dra i lite trådar, liksom ;)
    Och så tavlan... Förlåt kära vän, men jag håller med... Den är väl inte alls DU? ;) Och ljusbollarna, ja de gör sig nog bättre någon annanstans ;) Förlåt... men du var inne på samma linje så jag vågade skriva vad jag tyckte, även om det lät negativt? Ramen är riktigt snygg, tycker jag! Och att ha den tom på väggen var väl en bra idé!? Tycker inte alls du behöver spraya den i annan färg, ja det beror ju på vilken färg på fondväggen och vad du tänkt dig för färg på ramen, förstås... Men den ser riktigt snygg ut som den är! Och klart att ramen passar in hos dig! Varför inte???
    Tack för svaret om plasten, då är den också för smal, tyvärr. Hon vill slippa skarva den på bordet.
    När det gäller det där med att umgås och vara social, så är nog P inte heller fullt lika "på" som jag, och det är något vi pratat ganska mycket om. Han är inte alls lika mycket för att bjuda hem folk, som han knappt känner. Medan jag "döööör" om jag inte får träffa lite folk och snacka bort en stund. Det är ju helt ärligt så att vi har ju lämnat alla kompisar när vi flyttade och det är inte helt lätt att skaffa nya kompisar, så jag är så glad att vi i alla fall försöker bjuda hem lite "bekanta", kanske för att hitta några som kan vara lite kompisar ;) Det låter som vi är ensamma, men så farligt är det inte ;) Men vi hade ju goda vänner här i flera år, men de skilde ju sig och efter det blev det ju inget av vår vänskap... Oj, det blev en lång och lite personlig kommentar helt plötsligt ;)
    Kram på dig och jag hoppas du har lust att kika förbi en stund någon eftermiddag på väg hem från jobbet?
    /Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!