tisdag 23 december 2014

Vit krita, värmeljus och vi.

God morgon denna dagen före dopparedagen. Jag har väldigt mycket att pyssla med idag så fantasin på bokstaven V är lite si så där tycker jag. Men så här kom det sig i alla fall.. Vi satt, ja just det vi..(i det här fallet maken och jag) och bläddrade i tidningen Lantliv. Fick syn på en vägg i ett litet kök i en fäbod i Orsa. Där hängde det svarta runda skärbrädor som de skrev menyerna på. Hade inte vi en sådan gammal undrade maken, jo visst den hämtar vi.
 Jag målade den med matt svart färg och så vips en liten griffeltavla på köksväggen. Skriver med vit krita.
 
I kväll firar vi lilla julafton här på Villa Ryttarängen. Vi = hela familjen. En viktig tradition för mig. Ordet vi används ju lite olika beroende på vilka man är med Tex. Vi på jobbet, vi som gillar hundar eller vi tillsammans,  det är ju det som är så fint med det ordet tycker jag Vi tillsammans. Nämen det här duger inte, dags att sätta fart på dagens vansinnes shopping. Visar min lilla värmeljus-apelsin också. 
 
 
 
 

6 kommentarer:

  1. Fint med tavlan och ljuset:) Och v som i vi är ju alldeles perfekt, det som är allra viktigast!

    Ha en fin lillejul<3
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  2. Vi är ett bra ord! Och lilla julafton med ;)
    Önskar dig en GOD JUL!
    Julekram
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni har en fin lilla julafton och även får en fin julafton. God jul! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Ja nu är sillen och julskinkan avsmakad och nu är det bara att ladda för det stora julbordet!
    Önskar dig den bästa av alla JULAR och en varm go kram till dig Pia...
    Titti

    SvaraRadera
  5. Nämen åh, vad fint det blev.. både med tavlan och ljuslyktan!! Hade tänkt köpa apelsiner igår och stoppat i lite nejlikor, men tiden gick så fort.. så det hanns inte med. Kaanske att vi hinner idag? :-)

    God Jul till dig! :-)

    Kram Therese

    SvaraRadera
  6. Önskar dig och din familj en riktigt GOD JUL !
    Kram Pia

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!