fredag 11 juli 2014

Till havs...

Njaaa inte riktigt,  men nära i alla fall. I dag så gick jag tidigt från jobbet, tidigt och på semester. Nu kändes det som att jag behövde det på riktigt. Efter en snabb lunch hemma så gick färden till Rådmansö. Där ställde en före detta kollega ut sina alster i en utställning  "Om bord" 
 
Ni som känner mig lite eller kanske har följt med vet ju att jag älskar havet. Motiven var så himla fina och om jag hade varit rik.. vilket jag ju tyvärr inte är så hade jag handlat på mig några av hennes underbara oljemålningar,  kopparstick och blyerts också. Får aldrig nog. Den med segel ..åh vad fin.
Tack och lov så har jag en Lotta B här hemma redan på väggen. Känner på mig att den blir värdefullare med tiden. Miljön där på Rådmansö är verkligen charmig. Jag smälter, dör och dånar om vartannat. Vill bo där, vill ha havet så där nära hela tiden. Nåja.. Jag har det bra vid min pool. Men ni fattar va???
 
 
 
 
 Jag kan aldrig se mig mätt på sånt här...
 
 
Örtagårds säng!
 
Vi passade på att besöka makens författarpartner också. Hon har sitt sommarställe där. Vi, ja eller dom spånade på bok 3 och jag njöt av allt fint där hos dem. Eftersom dom skriver faktaböcker för barn så ville de gärna ha mina erfarenheter och kunskaper som barnskötare och pedagog i över 25 år. Men alltså... Jag bjuder gladeligen på det. Hennes make är konstnär och tänk om man hade hälften av den kreativiteten och skapar andan. Kolla in här. Ja då skulle jag också ställa ut på Rådmansö bygdegård minsann.
 
Jag tokgillade hennes, oooppss! Nu ska jag vara lite mer genus.. deras tabletter i trasmatte-stuk. Wooow så fint till deras fina hemsnickrade utebord. Brädorna från en gammal sjöbod. Det du Ernst!!!
 
Härmapan Pia ska leta efter liknande...
 

2 kommentarer:

  1. Rådmansö är enriktig pärla, åhhh vad jag sknar Roslagen :-) tur att du kan förmedla lite roslagskänsla.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! "Härmapan Pia" kan väl väva egna tabletter?! En liten vävstol, typ barnmodell och lite tunna trasor? Jag är för övrigt också en härmapa! Det är det som många gånger får igång min kreativitet! ;) :)
    Kram och ha en sköööön semester!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!