söndag 6 juli 2014

Sommarlunch för två.



Äntligen sol och värme. Jag skrotar runt lite här hemma en aningens rastlös faktiskt. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Tonåringen och jag skulle övningsköra, men han sover så länge han. Vi skulle städa friggeboden också. Maken snickrar fågelholkar för glatta livet och jag, ja jag får väl göra lunch då. Jag kan ju inte städa och putsa hela tiden heller.

   Det får bli en enkel och alldeles vanlig räk-sallad, faktiskt. 

Hungrig som jag är så skulle jag lätt kunna beställa hem en pizza. Fast det är ju inte Low carb precis. Nej, jag ska vara duktig. 
 
 Vi skulle mysa lite i går kväll med räkor och vin. Men vi orkade inte så då passar det ju alldeles utmärkt med en sallad i dag. Fixar lite extra fint bara för att jag kan och har tid.  Dukar med ärvda tallrikar från min farmor, underlägg från Black Design. Fatet från ZBH Servetterna från IKEA. En skvätt rosé, ja om man sover hela dan får man skylla sig själv. Så gick det med duktigheten. Fniss! Ingen övningskörning idag alltså. Maken tar en öl.
Gott var det i alla fall.
 

2 kommentarer:

  1. Åå vilka snygga jeansunderlägg och blåvita tallrikar till det! Ibland känns det som om man lagar mat till övriga familjen hela tiden!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Ser jättegott ut!!! Och superfint porslin!

    Jo pizza är ju smarrigt men man brukar må bättre efteråt när man ätit sallad - så bra jobbat :-).
    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!