måndag 7 juli 2014

Sommarhetta!


Äntligen är den här, den där tropiska värmen som man längtat efter. Jag jobbar ju fortfarande  och har ett jobb som man lyckligtvis kan tillbringa utomhus.  Ja,  på ont och gott. Den här dagen blev det nog lite väl mycket av det goda. Fast jag satt i skuggan och drack massor av vatten. Undrar hur de små liven mår.
 
Trots svalkande bad när jag kom hem så känns kroppen i chock. Illamående och yr med en lätt huvudvärk. Blähhh! Jag skulle vilja kräkas. Jag kryper upp i soffan och njuter av en kaprifol. Hoppas det är över snart, illamåendet alltså. Värmen vill jag naturligtvis ha kvar länge.  Nedräkning nu, bara fyra dagar kvar. Hoppas vädret håller i sig ett tag till.
Sen bir det sommarledigt och sommarskor.
 


1 kommentar:

  1. Så olika vi är - jag gillar inte när det blir för varmt.
    Ha en fin sommarledighet och kram!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!