torsdag 26 juni 2014

Loppad lampa och daggkåpa i vit vas.

 
 
Semestern lunkar på i sakta mak. Just nu när man äntligen börjar vänja sig av lättjan så är det dags att arbeta några veckor igen. Har aldrig testat den här varianten med en vecka semester och sedan jobba ett tag innan det blir långledigt. Nåja, jag tror ändå det är bra, ett bra val jag gjort.
Bilden från återbruk i Rmbo
 
I dag slank jag in på minst en second hand butik. Jajamensan, jag skriker stanna så fort en loppis skylt finns eller en second hand butik är i blickpunkten. Mitt hjärta klappar ju extra hårt för återvinning som ni kanske vet. Hittade ett ljuvligt litet skrivbord här.
 
Olika sorters möbler från olika epokrar
Bilden från Återbruk i Rimbo
 
Men jag är ju lite snål ändå. Det var inte så billigt men ändå exakt ett sånt jag drömt om.  Väntar lite till. En lampa för en ynka tia ska ändå få nytt liv i hallen hos mig. 
 
I hallen är det förövrigt pyntat med jättedaggkåpa i den vita tillbringaren. Jo, jag njuter av att vara ledig och hinna med ett och annat. Japp så är det.
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Vilken fin daggkåpa i sin vas! Jag hade också en veckas ledigt i maj och nu har jag semester/ sommarlov till den 11/8. Jag älskar också loppis och ser fram emot sommarens bästa dom endast är en ggr/ år vid mina föräldrars stuga. Där både säljer man och köper mycket. Ha en fin dag. Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Daggkåpan har en så´n fin grön färg - jag gillar den och har den i min lilla trädgård!
    Trevlig helg och må så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbar lampa! Det där återbruk i Rimbo verkar vara ett härligt ställe när man kollar på dina bilder! Börjar min semester nu, har sjukt barn härhemma då tyvärr. Men skönt att vila lite...

    En fin helg till dig!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Å så fint med daggkåpan i den vita tillbringaren!
    Visst är återbruk bra! Men inte alltid billigt, som sagt ;) Fyndade ett tennisracket på prylboden här hemma igår ;)
    Kram och trevlig helg!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!