söndag 29 juni 2014

Bigarråer, taklök och ett utflyktsmål.


 
Vad gör man på en trist söndag? Jo man kan åka in till stan och shoppa lite. Sagt och gjort, iväg for vi för att handla på oss lite av tandkräm, schampo och annat som det är en strykande åtgång på. Jag handlar gärna sånt på billiga ställen som tex. Ö&B. Tycker att man kan hitta bra saker där ibland. Idag blev det bl.a. bigarråer som vi smaskade på i bilen mellan de olika butikerna. Gott som bara den. Strykande åtgång på dom med.
 
Jag handlade också lite saker till mitt lilla uteprojekt som förövrigt tar en rysligt lång tid. Men snart är det klart.
 
Taklök hittade jag också, som fick ta plats i hjärtat.
 
 Utflyktsmålet, just det ja... Gårdsoasen Linnés Sävja där vi kikade på konstutställning och drack gott kaffe. Mysigt ställe och vet ni vad,  jag glömde min kamera hemma, så bilden är lånad. Hur kunde jag glömma den? Man kan ju fota med mobilen men den hade jag inte heller med, den låg i bilen. Orkade inte gå tillbaks.
 
Hur som, så var det en härlig plats där hönsen gick fritt omkring, där det satt folk och målade akvareller vid borden, där det spelades musik och där vi träffade trevliga människor. Särskilt kul att träffa en som läser min blogg. Nu laddar jag för två veckors jobb innan det blir långledigt.
 
 
 
 
 
 

 

2 kommentarer:

  1. Mmmm bigarråer är sommar! Härligt med lite luftombyte, såg ut som ett trevligt ställe.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. åh, biggaråer det är ju så gott, ett sånt träd skulle man ha,,, men fåglarna är ju rätt hårda på såna har jag för mig...
    Fint med taklöket i hjärtat! Gillar verkligen taklök!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!