lördag 5 april 2014

Vårjacka och ökad självkänsla!

Min mockajacka som jag tokgillar, en perfekt vår och höstjacka som hängt med ett tag.
 
Snygga detaljer tycker jag men har inte tänkt så mycket mer på jackan. I går så kom en kollega fram och sa.. Viken fin jacka du har, kunde inte låta bli att kolla på märket, så sa hon. OK sa jag Tack! Den måste ha varit dyr??? Nej sa jag, jag har fått den av en kompis. Va? Det är ju ett känt märke, Jofama. Jasså! (lantlollan, dvs. jag, hade ett fånigt uttryck i fejan, ingen koll alls)
Jaha .. glad blev jag så klart inte bara för att det var ett känt märke utan för att jag faktiskt inte hade en aning. Här går man omkring med dyra märkeskläder utan att fatta ett dugg. Ja det är ju jag i ett nötskal. Sedan är det ju så kul att få lite beröm. Jag fick lite mer positivt också.. Eh..Får man lov att skryta? En mycket ung kollega råkade höra ett samtal som handlade om min ålder 50 +. VA??? halvskrek hon, är du femtio år? Jo, jag är mer än så svarade jag, fyller 55 i höst. Nej men, jag trodde du var 47 typ. Blir man glad då eller?
 
Hur som helst så gillar jag jackan jätte mycket, jag gjorde det innan och jag gör det nu med.
 Jag gillar faktiskt mig själv lite mer också.

7 kommentarer:

  1. Snygg jacka! Klart du ska sträcka på dig när du ser så mycket yngre ut än vad du är. kram Suss

    SvaraRadera
  2. Snygg! Klart att du ska gilla dig själv, både med och utan jacka :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Snygg jacka ! Klart du ska suga åt dej och sträcka på dej när du ser yngre ut än vad du är .Ha en skön lördag .Kram Rita

    SvaraRadera
  4. Hihi, du är för go... Jag tycker också att din jacka är väldigt fin, men hade heller ingen aning om att den var från Jofama ;) Den är lika fin oavsett, liksom :) Och så klart att du ska gilla dig själv! Du har många bra sidor och ser ung ut med, för den delen! =)
    Sträck på dig, Pia i din fina jacka! Var stolt!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  5. Riktigt snygg jacka! En klassiker, kommer att funka i många år, går nog aldrig ur modet :) Och snyggt med sjalen till också - du är helt klar för våren med andra ord :)

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  6. DEt gör du rätt i! Både du och jackan är jättefina och inte kunde jag tro att du är 55!? kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Det där skulle kunnat hänt mig också. Har dålig koll på märken.. Trodde inte heller du var 55. Kram helena

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!