onsdag 23 april 2014

Tre lyktor!

Egentligen så skulle jag skrapa och måla pinnstolar, men...  Jag fick en annan idé nämligen att försöka fräscha upp dom  gamla rostiga lyktorna. Fast först värmde jag upp med lite Zumba i köket. Man har ju inte direkt den där latino-rytmen i blodet fast svettig blev jag. Tur att ingen var hemma och såg mina moves. Fniss!
 
 
Jag hade en halv burk med silverspray i "fixar-skåpet" och tid hade jag, plus massor av lust. Då åkte stålborsten fram i ett huj. Bort med allt löst och sedan var det bara att spraya på så gott det gick i blåsten. Ja, för blåsa det ska det tydligen göra vart jag än är. Tvätten torkar bra i alla fall.

 Som tur var så hade jag några extra glas-skivor kvar i gömmorna eftersom ett hade spruckit.  Nu får dom faktiskt duga ett tag till. Jag hade annars tänkt kasta bort dom och köpa nya. Då kan jag använda pengarna till annat kul. Ska försöka vara duktig och skydda dom lite mot värsta vädret.
 
 
 
 Inte så pjåkigt va? Om man får säga det själv.

8 kommentarer:

  1. Så härligt med zumba i köket :)Och så fina dina lyktor blev. Har en som ser ganska risig ut och blir minsann sugen på att måla om den nu.
    Kram Maria
    Ps. Tack för kommentaren om porträttet ♥

    SvaraRadera
  2. Men som du fick till dom! Proffsigt! själv gillar jag ju allt som är rostigt och skavt!

    Tack för din fina kommentar om Drömhem! Jättekul att Maria och jag var i samma!

    Ha det fint! Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är! Blev ju superfint.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Snygga blev dom :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Wow, dom blev ju som nya, jätte fina.

    Härligt med några moves i köket ;)

    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Åh, vad fina! Ser ut som du fått det riktigt jämnt och fint! Det är faktiskt rätt svårt att spraya, tycker jag. Svårt att spraya lagom tunt ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  7. Wow det blev ju jättefint!!!

    Låter kul med Zumba i köket. Har du ngn bra dvd att rekommendera?

    Kram Malin

    SvaraRadera
  8. Oj vad de blev fina! Som nya!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!