tisdag 1 april 2014

Soffhäng!

Fick ett bra tips på Sallys hus om att sitta still och planera för trädgården och sommarkrukorna. Jag letade raskt upp några trädgårdsböcker i bokhyllan och kastade mig raklång i soffan.(sitta ska jag ju inte) Äntligen något vettigt att göra medans man vilar.  
 
 Det är ju så bra med bloggandet att man får inspiration, tips och massor av idéer från andra bloggare. Hittade bilder på detta fina rosablommande gräs. Tyvärr inget namn så jag får väl leta vidare. Om någon vet så hör gärna av er.
 
Annars så kunde jag ju kolla på film. Jag tog mig i kragen och undersökte vårat Viasat abonnemang och upptäckte att Viaplay ingick. Så nu har jag massor att titta på om jag vill. (Tänk att det ska ta flera år att komma på detta.) En fördel med att inte kunna flänga runt i alla fall. 1:a April idag, jag har inte blivit lurad ännu, men man vet ju aldrig. Tisdag och säsongsstart av Äntligen Hemma. Brukar ni kolla? 




11 kommentarer:

  1. Haha va rolig du är!
    Fast det är ju så sant så sant...
    det är ju fantastiskt hur vi bloggnördar kan inspirera varandra..;)
    Hoppas du kom fram till något vettigt...för det har inte jag gjort...haha..
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Kul med lite trädgårdsinspiration..:-)
    Läängtar till det börjar blomma i min trädgård, ljuvligt!!!

    Ha de gott
    Kram

    SvaraRadera
  3. Förr tittade jag på Äntligen hemma, men nu var det några säsonger sedan sist faktiskt. Har nog tröttnat lite på det programmet.
    Krya på dig!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  4. Ja sitta still det är aldrig fel...även om det kan vara väldigt svårt ;)

    Ha det bäst !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Jag älskar att få planera i trädgården nu på våren. Har dock bara en massa gamla böcker, skulle vilja ha lite ny inspiration.
    Krya på dig.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Låter som en riktigt bra idé - att länga sig i soffan och planera trädgårdens alla projekt :) Får nog ta efter den, fniss :)

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  7. Tror du menar eragrostis spectabilis kram Harriet

    SvaraRadera
  8. Krya på dig. Vi har sådant "gräs" i rabatten, men jag vet inte vad det heter. Ha en fin dag! Kram Stins

    SvaraRadera
  9. Mysigt att planera om trädgård!!
    Äntligen Hemma...ja vi kollar här och häpnande när vi hörde igår att det pågått i 17 år!!
    Ha det så gott
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  10. Ja, jag ska också ta och planera lite - kul som attan!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Låter som du (trots allt!) har det skönt där i soffhörnet...
    Åh så härligt att få bara ligga där och läsa böcker, tänk att man aldrig tar sig den tiden! Varför?
    Nåja, önskar dig en fortsatt skön vecka, vila och läs!
    Kram och krya på dig,
    Titti

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!