fredag 18 april 2014

Påskbus och häx-satyg.

När man suttit i bilen i ca. 60 mil och är jätte hungrig, trött och sugen på att sova efter en tidig morgon. Ja då kan det hända att man är lite påskbusig. Att man struntar i lagar och förordningar. Att man parkerar husvagnen på ett naturreservat nära en toa och bara låtsas som om ingenting.
 
Vem skulle märka det? En skärtorsdag kl. 22.00? Ingen! Vi vaknar ensamma och ser en lapp på rutan. Hejsan! Glad Påsk står det.. sedan,  Man får inte övernatta här. Fniss! Vi vet! Regnet öser ner där ute, jag har ont i hela kroppen efter en sittandes dag. Humöret är inte på topp.  Maken skådar fågel, jag försöker sova bort det onda när vi checkat in på campingen.
Så småningom lättar regnmolnen och jag promenerar runt i ett underbart landskap. Hittar vild gräslök till sillen i morgon. Jippie, jag glömde ju att köpa...
 
Jag fotar vackra saker, som dörrar i ett gammalt tegelhus och fnissar åt bångstyriga lammungar.
Allt känns bara så bra, men det är då det  händer.. dörrlåset på husvagnen går sönder. Toppen! Oj! Oj! Nu kommer det att bli tuffare att ta sig in och ut, låsa kan man inte och inte öppna utan verktyg.
Ute på bordet står det påskliljor och solen går sakta ner över Alvaret. I morgon är det Påskafton.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


1 kommentar:

  1. Fniss... ni är som nyförälskade tonåringar som vill vara ifred, typ ;) :)
    Så mysigt det ser ut! =)
    Jobbigt med låset, här har också varit en dag med strul ;)
    Glad påsk och njut av ledigheten!
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!