onsdag 22 januari 2014

Snurrigt värre!

Dagarna går med en hastiget nästan som ljusets.
Oj, kanske inte riktigt så fort men nästan. I mitt huvud snurrar det rejält av alla nya tankar och intryck. Snurrar av frågor och funderingar så klart, annat vore konstigt med tanke på mitt nya jobb, mina utökade arbetstimmar och läggandet av livets pussel. Vem ska?? När? Hur? Varför och Oj vad hände nu? Får man? Kan man? och Ska man? Absolut ingen kontroll alls!
 
 
Hemma lagas det mat från matsedeln, råvarorna finns i kylen inköpta i förväg. Jag agerar som en robot för att få in dom nya rutinerna. Maken ser och undrar... Ångrar du dig? Jag hade velat skrika ut min trötthet, Jaaaa! Men så tänkte jag till. Nej,  jag tror det blir bra, allt får ha sin tid. Jag litar på mig själv och mina omdömen så klart.
Vid middagsbordet pratar tonåringen om orättvisor och världens problem, vi överväldigas av den ungdomliga mognaden och förståelsen för världens olikheter. Jag känner stolthet och mod. Jag har alltid gjort mitt bästa och ibland så räcker det faktiskt. Bra att kunna sätta sin tillit till just det när det snurrar som värst.









1 kommentar:

  1. Kloka tankar och reflektioner!
    Du kommer snart in i det, klart det blir en förändring för alla i din familj ;) :)
    Kram!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!