torsdag 30 januari 2014

F-period och plättar i luften.

 
 
Längtar lite efter vårens grönska men vet att det dröjer så man får göra så gott det går. Är inne i en period full av f. F som i fel, ful, fet, fattig, fånig, fjantig och fruktansvärt frånvarande. Så känner jag mig.  Skulle gärna byta ut dessa negativa F mot mera positiva som Fin, fantastisk, full av fiffiga förslag, finurlig och framåt. Nåja det kanske kommer.
 
På tal om F så undrar jag om den här krukan är fusk eller äkta. Spelar ingen roll egentligen, men visst liknar den "Rosa ljung". Finns ingen stämpel eller märke som tyder på att det är så. Jag gillar den ändå.
 
Form börjar ju också på F och just formen på ljusstakarna som jag loppade idag tilltalar mig. Fräna på något vis. Tycker dom ser bekanta ut men vet inte vart jag sett dom innan. Någon som vet? Är det IKEA kanske???

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Lääänge sedan sist jag var in på din blogg! På min egen också för den delen. Får se om jag tar upp skrivandet igen eller... Ville bara säga att de positiva F:en stämmer perfekt in på dig. Däremot INTE de negativa :-) Kraam!!

    SvaraRadera
  2. Såå fint, och håller med dig , vårlängtan har infunnit sig....hiih..

    Skönt med de gröna växterna man har inomhus :)

    Nu ska jag ut och pulsa i snön för att sjunga för de gamla...

    Önskar dig en fin vinterhelg ★
    Kram Lollo


    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!