torsdag 28 november 2013

Det lyser så fint i husen...

I kväll på vägen hem från jobbet så har jag sett massor av ljusstakar som lyser i husen. Det ser verkligen julmysigt och härligt ut. Jag väntar med att tända mina stakar och stjärnor tills på lördagkväll, är lite gammalmodig kanske.
 
Men dom här fina husen väntar jag inte med att tända. Dom lyser för fullt i hallfönstret. På tal om hallen så Tackar jag så mycket för dom fina inredningstipsen i förra inlägget. Svårt att förklara och fota hur det ser ut eftersom hallen/ passagen går i vinkel och är full av dörrar. Garderoben är platsbyggd för att dölja proppskåp och vapen/kassaskåp som är det fulaste jag vet. Resten av hallen är redan full av skåp och speglar så det får bli en eller två likadana mattor, kanske nya gardiner eller inga alls, en bänk med fårskinn lät tufft och mer belysning och en liten hylla under whiteboardtavlan kanske. Jag visar senare om och när det blir av.



3 kommentarer:

  1. Mmmm så fina, mysiga ljushus.
    Här har någon enstaka stjärna/ljusstake hittat fram, resten får bli i morgon och i helgen.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Så fina de blev hos dig! Jag kanske tjuvstartar imorgon, annars tycker jag också att det är kvällen innan man tänder. Men då är jag ju på Wallmans och vete sjutton om jag vågar lämna adventspyntandet till Jojje. ..

    SvaraRadera
  3. Så mysigt!
    Här är det tänt! Stjärnor och stakar, men allt är inte klart än. Jag tar det lite lugnt i år:)
    Till och med min svärmor som alltid hållt på att det är på söndag, hade tydligen tänt… så ja… du är nog gammalmodig ;) Fniss :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!