onsdag 14 augusti 2013

Till mig!

Nej ingen pastamaskin, fniss. Ni som undrade om det tar lång tid eller är krångligt att göra egen pasta så, svar ja det tar lite tid men om man gillar att laga mat, göra eget så är det värt den tiden. Ungefär som att baka eget bröd om ni förstår vad jag menar.
 
 Det här var till mig, vackra gladiolus, färska aprikoser, miniauberginer och citroner. Piggar upp när man är lite hängig, det var nog makens tanke.
 
 
Jag blir glad av att titta på vackra saker så är det faktiskt. Känner mig lite piggare idag men det kan ju bero på medicinen också.
 
Det har hänt stora saker ute på glasverandan eller i uterummet.Jag ska visa när jag orkar röja upp efter snickarna. Jag är mer än nöjd och då är det inte färdigt alls, ska målas och stylas en hel del. Mitt jobb! Jag kan inte hålla i saker nu när muskelfästena är inflammerade, tappar och har mig. Det blev inte bara öronvärk. Tänk vad sårbar man är ändå. Tror att man kan rubba berg när man är frisk och så blir man plötsligt som en liten kyckling. Fy vad jag gnäller men det har varit lite mycket ett tag, trasig bil, böter och körförbud. Gräsklipparen gick sönder och visst finns det roligare saker att lägga sina pengar på. Inredningsprylar tex. 
Ha en bra onsdag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!