onsdag 28 augusti 2013

God lunchmacka och fina fönster!

 

Att slänga ihop en god lunchmacka känns verkligen trevligt, i alla fall om man älskar mackor i alla former. Ja nu vet ni ....jag är en macko-man. Den passar lika bra som kvällsmacka faktiskt!  Den här är väldigt enkel och god. Ta en bit bröd gärna något ljust men ändå nyttigt, typ morotsbröd eller Pågens lantgoda surdegsbröd.( jaaa,  det funkar med vitt formbröd men det kan jag ju inte riktigt erkänna) Rosta i stekpannan ta ur en rundel med ett glas,  där i ska man knäcka ett ägg. Vändstek. Sedan steker man några champinjoner, lägg på dem tillsammans med lite tomater, bostongurka och sallad, gärna ruccola och gurka. Yammmie... Vegetariskt och supergott.
 
Ja så var det en annan rundel också, en vacker husgavel i en vacker miljö. Jag gillar, nej..  jag tokgillar nog de där runda formerna i kontrast men det stela och fyrkantiga. Sån är jag,  älskar fyrkantiga mackor och runda fönster.


1 kommentar:

  1. Du är rolig du! :)
    Jag älskar också mackor! Både ovala, runda och fyrkantiga ;) Trekantiga med för den delen ;)
    Runda fönster är också vackert! Får mig att tänka på båtfönster...
    Härlig macka, och ljuvliga blöder :)
    Idag hinner vi kanske inte ses alls, ska till Ackis ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!