fredag 7 juni 2013

En gammal utemöbel!



Jag hittade en annons och jag trodde att,  Woow!, det är en Grythyttangrupp. Jag gillar verkligen stilen på Grythyttan. Ge ett bud stod det i annonsen och jag budade lågt, väääldigt lågt. Taget sa säljaren.

Bilden var lite suddig och jag hoppades att det skulle vara en Grythyttan, Åhh! vad jag hoppades. Mitt hjärta bultade lite extra på vägen dit.

 
Den behöver ett rejält handtag,  jo men det ser ju vem som helst. Massor med jobb! Japp, det kan man säga.

Ska jag verkligen? Jag funderade ett tag, ungefär en halv minut.

Jo, jag ska..  Ett sjuhelsikes jobb att få in allt i bilen. Jag har ingen dragkrok så vi fick verkligen pussla för att allt skulle gå in i min lilla Suzuki.
Nu var det tyvärr ingen Grythyttan vad jag kan se.. Men det gör absolut inget jag gillar gruppen.
 
Visst är dom väldigt lika?
 
Detta är Holmsund. Kan se en viss likhet eftersom den har en stålbåge ovanför ryggbrädorna.
Gruppen ska få en Make over, en rejäl uppfräschning och sen.. Sen ska jag piffa med lite dynor och kuddar, sitta där och gunga i sommarvärmen med en skööön feeeling av att ha gjort ett bra köp och ett gott hantverk. Räddat en fin utemöbel från tippen. Yes I have...



5 kommentarer:

  1. Vilken underbar möbelgrupp! Jag älskar verkligen de där fjädrande stolarna, så himla sköna att sitta på. Väl värda att lägga lite jobb på :D
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Usch jag får så dåligt samvete, jag har fyra Grythyttanstolar nere i min källare..som behöver en rejäl makeover, och som jag bara inte orkar ta tag i....jag som också gillar Grythyttan, och de har varit i min släkt så jag vill inte göra mig av med dem...
    Måste orka nån dag så är det bara ..=)

    SvaraRadera
  3. Så fina dom är, spelar ingen roll vilket märke! Jag gillar den nötta blå färgen men med dina närbilder ser jag att det nog behövs lite fix, också!
    Kram

    SvaraRadera
  4. De där är verkligen sköna och alltid såå rätt!!
    Ja där får du jobb men som sagt det är det mödan värt, för du kommer få många njutfulla stunder i dessa fina trädgårdsmöbler.
    Grattis till dem :)
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  5. Vilket fynd, underbara! Kram Marthina Holmbytorp

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!