lördag 8 juni 2013

Arbetsvila.

 
Vila från jobbet, en helg full av lediga timmar. Jo pyttsan! Man har ju fullt upp hela tiden. Om man vill alltså. Jag försökte verkligen hålla mig vaken i fredagskväll, höll ut ända till 00.30 för då kommer jag sova lääänge tänkte jag. Hmmmm!  05.40 vaknade jag pigg och alert.
 
 
 Provade envist att sova lite till, men nix det gick inte . Kaffe och macka och lite jobb kanske tröttar ut en. Nähä.. inte det heller. En timmes stavgång i elljusspåret då? Jo nu kändes det lite. Jag åkte iväg och inhandlade slippapper till planslipen. Nu jäklar skulle det bli slipa av på de gamla stolarna. Aha, gäster på ingång. Liten fikapaus är ju inte fel alls.
 
 
Nästan helt klar med en stol.
 
 Det gick inte så bra alls, pappret gick hela tiden sönder och till slut så var de grova pappren slut. Typiskt! Halvfärdigt på slipfronten med andra ord. Nå väl, jag har ju ett designjobb att färdigställa så in och fixa lite med det en stund. Det artar sig riktigt bra. Saker faller på plats och det känns så bra. 
 
 Så plötsligt slår vädret om från tropisk hetta till åska och regn. Inte bra att sitta vid datorn när det åskar. Grilla skulle vi visst. Ja, ja och grillat blev det. Prinsessbröllop också,  och så slutar det regna. Regn betyder avlastning, inte behöver jag springa runt med vattenkannan i kväll inte. 
Nu är det bara tvätten kvar för idag, sen så.. Söndag i morgon, då kanske man hinner vila lite . Längtar lite till soffan nu faktiskt.
 Så skönt att dra upp fötterna, linda in sig i filten och njuta av kvällsfriden. Ska äta lite god ost också. Hur ser er lördag ut?

3 kommentarer:

  1. Men åh Pia här har jag missat en del! Vilken jättefina utemöbler du fyndat! De kommer bli kanon när du lagt ner lite jobb på dem, alldeles säkert! Och så du arbetar, vilken energi du har! Du har verkligen förtjänat lite soffmys :) Jättefina bilder och så mysigt hos dig :)

    Stööörsta kraaaamen aka

    SvaraRadera
  2. Men det var rätt fint med den där lilla färgen kvar tycker jag :-D

    Här kan man hitta porslinspenna:

    http://www.makeandcreate.se/article/glas_och_porslinskontur_12_mm_spets

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder! Gillar dina utemöbler. Lite fika är aldrig fel! Kram Nilla

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!