onsdag 8 maj 2013

Lite omvårdnad!

 
 
Mitt liv är ganska så påfrestande för hud, hår och naglar. Jag glömmer ofta bort att vårda mig och sköta om mig. Att slipa, måla, rensa och fixa i jord, bland blommor och allt möjligt annat gör att man slits lite, både här och där. Jag är dålig på att använda handskar och glömmer att skydda håret för sol och vind. Är ju som ni kanske vet ute väldigt mycket. Tur att det finns Repair Kit!  Bra produkter som återställer lite grann.
 
 
 
Jag är faktiskt noga med rengöring av hyn i ansiktet. Det har jag alltid varit sedan tonåren. Jag använder återfuktande crème samt en bra Foundation. Det här är min favorit.
En bra sida att shoppa på. Lyko.se

 
 
Men sen är jag lite slarvigare. I dag ska det äntligen bli en stund för mig själv med manikyr, pedikyr och en inpackning i håret.
Sköter ni om er ordentligt? 
 


 
 
 



2 kommentarer:

  1. Nja, handskar har jag gärna i trädgården,men håret blir ju alltid solblekt snabbt på sommarn, och det är inte snyggt när man färgar med brunrött...blir gärna lite åt morotshållet då...
    Och fötterna, nja, borde ta ett fotbad snart inför barfotasäsongen =)

    SvaraRadera
  2. Men vad du är duktig Pia att ta hand om dig! Bra tips där! Jag är jättedålig på hudvård... borde bättra mig...

    Stöööörsta kraaaamen aka

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!