tisdag 19 februari 2013

Lite Dalasug!

Får dagliga rapporter från sportlovsfirande skidåkare från Dalarna. Hmmm det sticker till lite i hjärtetrakten. Dalarna är ju lite speciell för mig som jag berättat tidigare. Förlovade mig på ett sätt, inte ett vanligt sätt men på vårt sätt just där. I Orsa! Har tillbringat många semesterdagar i det landskapet och gillar, verkligen gillar Dalarna.  Det finns så mycket av allt där..Stora fina Siljan, underbara kulturella skatter, skidåkning i fjälllandskap och odlingsbara möjligheter och närheten till Storstan . Jag skulle kunna tänka mig att bo där nästan lika mycket som jag kan tänka mig att bo på Öland. Jag är lite kluven... Öland eller Dalarna på äldre dagar. Jaaa vi får se hur det blir. Vackert är det på bägge platserna.

Bytte min svarta häst mot en blå och en gul. De får stå där på skänken i hallen och påminna mig om Dalarna tillsammans med ett litet rådjurs horn. Kanske det är symbolen för hur jag stångas mellan Öland och Dalarna.


2 kommentarer:

  1. Absolut är Dalarna hur vackert som helst! Men närheten till storstan? Vilken storstad menar du då?? ;)
    Själv tror jag nog aldrig att jag kommer bo i Dalarna igen.
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Dalarna är ett trevligt landskap och där har jag varit många gånger eftersom jag haft många släktingar där.
    Dalahästar i parti och minut finnes här hos mig, men de står just nu i "stallet" (skåpet) allihop.
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!