måndag 25 februari 2013

Glasbetong och krom på herrarnas.

Vi byggde en glasbetongvägg i det andra badrummet/ tvättstugan, eller det nyaste kan man också säga. Jag kallar den för "Herrarnas" eftersom jag är den enda kvinnliga i familjen och har ett eget badrum. Det kan ni se här. Från början så hade vi en dusch hörna här, men den gick inte att hålla ren och fräsch tyckte jag. (Jag som vill göra om stup i kvarten skyllde på det i alla fall)

Vi valde att ha kromade detaljer till,  köpte en stor rund spegel på IKEA.


Tandborstmugg i krom och glashylla under spegeln med kromade hållare..

Knopparna på förvaringsskåpen går i samma stil. Lite björk för att mjuka upp det hela.

En taklampa med lite marin känsla..Va? Ja den får mig att tänka på en U-båt. fråga mig inte varför, det bara är så. Dusch-stång och handuksstång i samma material.


5 kommentarer:

  1. Så fint det blev!
    Önskar dig en fin måndag med sol och takdropp!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Glasbetong är både snyggt och praktiskt. Och ändå har vi inte fått upp det någonstans här...Konstigt egentligen... :)

    Kramen

    SvaraRadera
  3. Gillar glasbetong och gillar tanken på ett eget badrum :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Riktigt snyggt!!! Gillar glaset och wow så bra det blev med lampan, passar verkligen in i miljön! Och jag tror minsann att fina bloggerskan skymtas i spegeln där, så kul:))

    Kraaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  5. Så trevligt att få fixa till i badrummet..det skulle jag också vilja göra....

    Jättefint hos Er :)

    Hoppas du får en finfin dag
    Ann-Louisekram ♥

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!