onsdag 16 januari 2013

Renoveringstävling! Fixa toan!

Vårt lilla badrum/ toa har sett bättre dagar och att totalrenovera kostar ju massor. Nu tänker jag göra en liten uppfräschning och ber er om goda råd. Jag har gjort ett litet förvaringsskåp av ett överskåp, satt på ben och porslinsknoppar på dörrarna. Ovanpå la jag en ekskiva. Detta var många år sedan och den vita folien på skåpet går inte att få riktigt vit och fin längre.


Ekskivan är fläckig och trist.

Pärlsponten har torkat isär och spruckit, blähhh!

Katastrofen är ett faktum!





Jag gillar pärlsponten och de ljusa mot det lite mörkare trät. Nu kommer frågan.
Vad ska jag hitta på? Skallen är tom. Jag vill ha förvaring, jag vill ha ljust. Mattan är hemskt grön men måste ju finnas kvar. Som sagt alla tips välkomnas. Bästa tipset belönas med två badlakan. Jag kommer senare att visa resultatet och länka till tipsaren/inredaren 
Gör så här: Kommentera med tipset här nedan. Länka med fixa toa-bilden och så är du med i tävlingen. Senast den 1/2-2013.




7 kommentarer:

  1. Eftersom jag själv haft ett katastrofbadrum, som jag fick piffa med enkla medel, kanske jag kan ge något tips till dig!
    Måla skåpen (ta häftgrund först och sedan någon färg, tycker nog vit eller svagt grå! Panelsponten ska naturligtsvis vara kvar, men målas ett varv! Golvet kan man antingen köpa plastkakel som man bara lägger in över mattan eller trä plattor! Vill man fortsätta går det ju att köpa dekor och sätta på vissa kakelplattor på väggen! kanske en ny spegel!Ett enkelt badrumsskåp vid handfatet. Draperi för duschen är enkelt! sedan naturligtsvis lite nya handdukar och ljus! Jag skulle hålla mig till vitt grått och svart + lite trädetaljer som du ju redan har!
    Det var mina enkla tips!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Godkväll!
    Ja, men visst är den fin den där tapeten! :)
    Spännande och annorlunda täcling du har, tyvärr har jag inga direkt goda ideér att dela med mig av..
    Må så gott, kram Evelina

    SvaraRadera
  3. Hmm, badrumstips får jag fundera på men den första kommentaren hade ju bra förslag tyckte jag! Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kanske det vore snyggt med trätrall på golvet, som döljer den gröna mattan. Håller med om råden att måla, då blir det fräscht

    Ha en fortsatt fin vecka.
    // Lissen

    SvaraRadera
  5. Det är ju alltid kul och spännande när man bestämt sig för att göra om. Jag tycker du ska måla golvet. Det finns ju våtrumsfärg för golv som ger riktigt bra resultat. Grått hade varit snyggt. Kanske duschdraperi från marimekko, nån ny badrumsförvaring från blocket som man ju fixar personlig med färg, kanske läderremshandtag, handdukshängare och en spegel? Ikea har bra badrumsskåp och underskåp till handfatet. Sen röstar jag på svart pärlspont, en snygg matta och en cool pedalhink!
    Lycka till!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Vi har också en gammal grön golvmatta i ett av våra badrum, som skulle behöva totalrenoveras snart. Jag föreslår att du målar skåpet och pärlsponten med ny vit färg, slipar och oljar eller lackar ekskivan så ser det genast fräschare ut.

    Och i brist på totalrenovering här hoppas jag på ett par nya badlakan! ;-)

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  7. Ja men då ger jag väl mig in i denna fina tävling.. Jag tror på att bättra på väggarna i vitt. Vitlasera eller slipa om ekskivan på skåpet och köpa nya skåpdörrar. Ibland hittar man ju finfina på fyndavdelningen på Ikea. Nu finns ju en massa nya i både träimitation, färg och högglans.. Sedan hade jag satsat på en mycket större rektaangulär spegel som sträcker sig över toaletten och handfatet, och som skulle göra intrycket både ljusare och större.. (Kanske till och med guldram?)
    Kanske en liten tavellist under spegeln där tandkräm och tandborstmugg kan samsas med en vacker bok eller fina vykort efter humör.. Kanske något i grönt som tar upp den gröna golvmattans nyans om den ska vara kvar. En fluffig badrumsmatta framför skåpet. Och på fynden skulle jag även hållt ögonen öppna efter ett nytt handfat, gärna med underskåp som slukar ett och annat och döljer lite rör...
    Oj det blev visst långt.. :) Hoppas det kan hjälpa till lite..
    Kram Linda

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!