torsdag 18 oktober 2012

Våfflor och IT-soppa.

På matlistan står det soppa och våfflor idag. Jag är lite trött på soppa, fast det går ju smidigt och lätt att fixa till.
Torsdagen på jobbet avslutades med ett möte för IT-piloter. Japp IT som står för informationsteknik. Jag jobbar ju på en förskola och trodde i mitt enfald att det skulle handla om
pedagogiska sätt att använda datorer.
Där satt jag som ett litet frågetecken, fattade knappt vad de pratade om. Det var portar, server, siffror och appar m.m. Hjäääälp!!! Jag döööör hur ska jag fatta detta? Jag måste fokusera, vara klar i knoppen lyssna, anteckna och tänka. Klockan är sen eftermiddag, gissa hur bra det gick? Fast bordet var proppat med chokladbollar, clementiner, vitamindrycker och lösgodis så hjälpte det inte alls. Jag kände mig superduperdum. Att ställa en massa fåniga frågor var det inte tal om, nej det tänkte jag absolut inte bjuda på. Varför finns det inte Miljö och inrednings möten där man sitter och diskuterar inredning och annat som gör att det känns trevligt på jobbet? Det vore kanonbra och då skulle jag nog inte alls känna mig så vilse.

Fint ställe ändå att mötas på och att sedan slinka in på sushirestuarangen och ta hem lite till mig och maken var dagens absoluta höjdpunkt.Våfflor blev det till tonåringen och soppan då? Ja det mötet idag var en riktig IT-soppa.
Har er torsdag varit bra?

8 kommentarer:

  1. Det finns inga dumma frågor. Oftast är det man behöver fråga om något som även andra skulle vilja fråga om men inte vågar för att de känner sig dumma. Så har iallafall mina lärare sagt:)
    Men jag förstår dig, det känns jobbigt att inte förstå ett dugg. Skönt att det iallafall blev ett bra avslut med sushi.
    Min torsdag har varit bra. Sovmorgon och lite lektioner. Skönt som omväxling:)
    Ha det bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Haha håller med! Så har jag tänkt många gånger:) men så konstigt möte att ha hos er!? Fram för fler inredningmöten!
    Kram Nilla
    Ps intensiv skidåkning dvs i hög takt ger mer än simning hela 16 met!

    SvaraRadera
  3. Det där med datorer är konstigt, det är så mycket som är svårt och invecklat men ibland behöver man bara göra det några gånger så sitter det. Min torsdag har varit bra, har packat upp adventsljusstakar och julsaker i 4 dagar nu. Roligt! Kram Therese

    SvaraRadera
  4. IT-soppa verkar inget kul. Här har det varit grönsaksoppa. Gott och nyttigt och inte får den en att känna sig dum heller :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. *fniss*....du är allt rolig du!
    Vi år ICA:s ärtsoppa med fläsk på "rulle"....bara trycka ut och sedan njuta. Gott gott i gott gott...
    Kram & vink från mig.

    SvaraRadera
  6. Ha ha, lät inte som det var så roligt möte. Men mycket gott på bordet fanns det i alla fall.
    Hoppas du får en riktigt mysig fredagskväll
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  7. tack för din fina kommentar hos mig. Ha,ha jag vågar knappt berätta det men jag går en Digital kompetens kurs på min förskola och jag förstod nästan inget där, bara varit en gång ännu jag hoppas det klarnar så småningom. Annars är jag rädd att jag komer känna mig dum, dum.
    Ha en härlig helg.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  8. Haha, vilket roligt inlägg!
    Ja, Pia fram för inredningsmöten! Då kan jag lägga ner mer tid på kvällsmöten! :)
    Kram!

    SvaraRadera

Tack snälla för din kommentar! Blir så glad för dina tankar!